ترامپ کوتاه آمد/ تلاش رئیس جمهور آمریکا برای آرام کردن معترضان

دونالد ترامپ با تعدیل مواضع گذشته خود اعلام کرد فرمان ضدمهاجرتی وی موقت بوده است و پس از مدت تعیین شده، بار دیگر صدور ویزا از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتدپرس؛ اقدام "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، درمورد امضای فرمان ممنوعیت ورود شهروندانی از 7 کشور مسلمان به آمریکا، اعتراض و انتقادات زیادی را در این کشور به راه انداخت. طرح جدید ترامپ علاوه بر اعتراضات داخلی، با واکنش‌ گسترده در سطح بین‌الملل نیز مواجه شد. 

رئیس جمهور آمریکا در نهایت تصمیم گرفت مواضع خود را کمی تعدیل کند و به همین منظور اعلام کرد: طرح مذکور موقت بوده و در پایان 90 روز، صدور ویزا برای تمام کشورها از سر گرفته می‌شود.

ترامپ تاکید کرد دولت وی به دنبال اجرای سیاست‌های امنیتی سختگیرانه‌ای است؛ اما از تمدید ممنوعیت 90 روزه ورود شهروندان 7 کشور شامل ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه سخنی به میان نیاورد. 

ترامپ با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: فرمان صادر شده یک ممنوعیت برای مسلمانان جهان نیست و برخی رسانه‌ها به اشتباه آن را منعکس کرده‌اند. کاملا روشن است این دستور بر مبنای مذهب صادر نشده است؛ بلکه به تروریسم و امنیت ملی آمریکا مربوط می‌شود.

ترامپ در ادامه افزود: بیش از 40 کشور مسلمان در جهان وجود دارد که شامل این دستور اجرایی نشده‌اند. پس از آنکه اطمینان حاصل کردیم قوانین امن‌تری برای حفظ امنیت کشور وضع کرده‌ایم، صدور روادید برای تمام کشورها را طی 90 روز آینده از سر خواهیم گرفت.

وی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: آمریکا افتخار می‌کند ملتی حامی مهاجران است و با درد و رنج این افراد احساس همدردی می‌کند؛ اما ما آنچه را انجام می‌دهیم که از شهروندان و مرزهایمان حفاظت کند. آمریکا همیشه سرزمین آزادی و خانه شجاعت خواهد بود. من متوجه سختی‌ها و مشکلات مردمی که در سوریه با بحران انسانی مواجه شده‌اند، هستم؛ اما در مقام یک رئیس جمهور باید کشورم را در اولویت قرار دهم. به زودی راهی برای کمک به تمام کسانیکه با چنین مشکلاتی دست به گریبان هستند پیدا می‌کنم.

فرمان جنجالی دونالد ترامپ روز جمعه امضا شد و به موجب آن، صدور روادید برای شهروندان هفت کشور( ایران، عراق، یمن، لیبی، سومالی، سودان و سوریه) موقتا متوقف شده است.

ترامپ مدعی شد این اقدام گامی در جهت محافظت از کشور در برابر حمله‌های تروریستی صورت گرفته است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار