همدان؛

پیش بینی هزار و ۷۰۰ شعب اخذ رأی در همدان

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان از پیش بینی هزار و ۷۰۰ شعب اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

پیش بینی هزار و ۷۰۰ شعب اخذ رأی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ابراهیم الهی تبار گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر همدان در روز 29 اردیبهشت 96 در حوزه های انتخاباتی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از حوزه ها انتخابات میان دوره ای برگزار می شود، افزود: همچنین براساس تصمیم گیری ها ممکن است انتخابات مجلس خبرگان در تهران برگزار شود.

الهی تبار تصریح کرد: از 25 فرآیند انتخاباتی 23 فرآیندی مکانیزه است و اگر دو فرآیند انتخابات نیز به چرخه مکانیزه وارد شود انتخابات الکترونیکی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان ابراز داشت: کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، پشتیبانی، حقوقی، امنیت و آموزش از کمیته های انتخاابت ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا است.

الهی تبار با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرها و روستاهایی برگزار خواهد شد که تعداد داوطلبان بیش از نیاز شورا باشد، ابراز داشت: شهرهای بالای یک هزار و 500 نفر شورای سه نفره، بیش از یک هزار و 500 نفر شورای بیش از سه نفر، در شهرهای بالای 50 هزار نفر شورای پنج نفره و شهرهای 50 هزار تا 200 هزار نفر شورای هفت نفره است.

وی گفت: همچنین شهرهای 200 تا 500 هزار نفر شورای 9 نفره ، شهرهای بیش از 500 هزار تا یک میلیون نفر شورای 11 نفره، شهرهای 1 تا 2 میلیون نفر شورای 13 نفره و شهرهای بیش از 2 میلیون نفر شورای 15 نفره است.

این مسئول تصریح کرد: 912 روستای استان کمتر از یک هزار و 500 نفر جمعیت شورای سه نفره و 125 روستا با جمعیت بیش از یک هزار و 500 نفر نیز شورای پنج نفره خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در مجموع سه هزار و 566 نفر توسط مردم در شورای اسلامی شهرها و روستاها انتخاب خواهند شد، ابراز کرد: ثبت نام داوطلبان در انتخابات از 22  تا 26 فروردین ماه سال 96 خواهد بود.

الهی تبار اظهار داشت: از 30 اسفندماه امسال تا ششم فروردین ماه سال آینده ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها و روستاها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در دوره قبلی یک هزار و 280 شعبه اخذ رأی وجود داشت، گفت: در این دوره یک هزار و 700 شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.