سفیر سابق ایران در لندن:

ترامپ به جای مقابله با مهاجران با ماهیت آموزه‌های تکفیری مقابله کند

سفیر سابق ایران در لندن گفت: ترامپ باید به جای مقابله با مهاجران و ممانعت از ورود اتباع چند کشور با ماهیت آموزه های تکفیری در عربستان مقابله کند.

سید جلال ساداتیان سفیر سابق ایران در لندن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام اخیر ترامپ درباره صدور فرامینی مبنی بر دیوار کشی در مرز مکزیک و جلوگیری از صدور روادید برای مسلمانان اظهار داشت: دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی، شعار مقابله با اقوام و مهاجرین مختلفی که در آمریکا حضور دارند را مطرح کرد و معتقد بود که آمریکا متعلق به سفید‌پوستانی است که برای نخستین بار به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. 

وی افزود:  افراد بی‌شماری در این سال‌ها در آمریکا به دنیا آمده‌اند و آمریکایی محسوب می‌شوند و آمریکا متعلق به سرخ پوستان و بومیان است. 

ساداتیان با تاکید بر اینکه دیوارکشیدن راه مقابله با تروریست نیست افزود: تروریسمی که ترامپ توصیف می‌کند، همان آبشخوری است که آمریکا از آن تغذیه می‌کند. ریشه گروه‌های جهادی که در افغانستان علیه جماهیر شوروی سازماندهی شدند و بعد از اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان بیرون و در سراسر دنیا پراکنده شدند به عربستان و حمایت های مالی و تجهیزاتی آمریکا می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد ترامپ فعلا نمی‌داند چه می‌خواهد گفت: ترامپ در زمانی شعارهایی را مطرح ساخت که خوشایند عده‌ای بود و در نتیجه به او رأی دادند. ترامپ باید به جای مقابله با مهاجران و ممانعت از ورود اتباع چند کشور با ماهیت آموزه های تکفیری در عربستان مقابله کند.

سفیر سابق ایران در لندن تصریح کرد: چنین مسائلی نمی‌تواند سیاست‌های واقعی ترامپ باشد چراکه اگر این‌گونه عمل کند، موجب فروپاشی آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.