ایزدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برجام در دوران ترامپ با چالش روبرو می‌شود/ ایران در قبال رییس جمهور جدید آمریکا هوشیار باشد

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: به احتمال بالا رییس جمهور جدید آمریکا رویکرد تهاجمی در قبال برجام خواهد داشت.

برجام در دوران ترامپ با چالش روبرو می‌شود/ ایران در قبال رییس جمهور جدید آمریکا هوشیار باشدفواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که رویکرد ترامپ در قبال برجام چه خواهد بود و آیا می‌توان انتظار داشت در دوران وی، برجام با چالش جدی مواجه شود یا خیر، گفت: بر اساس شواهد موجود، ترامپ، چندان دل خوشی از برجام ندارد و همانگونه که گفته، سعی خواهد کرد آن را لغو کند.

ایزدی افزود: گویا در روزهای اخیر، موضع ترامپ در قبال برجام، متعادل‌تر شده زیرا او و همفکرانش، از لغو برجام به سوی بازنگری در آن سوق یافته است.

وی تصریح کرد: به عقیده من، این چرخش در سیاست‌های ترامپ در قبال برجام نیست بلکه بیشتر یک عقب‌نشینی سیاسی برای بررسی جو حاکم است. 

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: در اینکه همه روسای جمهور آمریکا تحت نفوذ و تأثیر لابی صهیونیستی فعال در این کشور هستند تردیدی نیست. این امری است که بارها و بارها به اثبات رسیده است. در حال حاضر، ترامپ هم تحت همین تأثیرات و جوگیری‌هاست.

ایزدی اظهار داشت: احتمال دارد که ترامپ بخواهد در قبال برجام، رویکردی رادیکالی مبنی بر لغو و حذف کامل برجام از عرصه معادلات سیاسی ایالات متحده اتخاذ کند، با عنایت به فشارهایی که بر روی او هست و خواهد بود، چندان بالا نیست.

وی افزود: در این مسیر، ترامپ با دشواری‌های زیادی به ویژه از سوی مدافعان برجام در دولت اوباما روبرو خواهد شد اما اینکه برجام، در دوران ترامپ با معضلات و چالش‌هایی روبرو شود، به نظر، یک امر خیلی محتمل خواهد بود.

این کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: در این وضعیت، ایران باید در قبال رییس جمهور جدید آمریکا بسیار محتاطانه و هوشیارانه عمل کند تا با هر اهرمی که در اختیار است، مانع تعدی ترامپ به برجام گردد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.