عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شکاف‌های عمیق در جامعه آمریکا به شکل تظاهرات خیابانی نمود می‌کند

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه شکاف‌های عمیق در جامعه آمریکا به شکل تظاهرات خیابانی نمود می‌کند، گفت: اینها دقیقا خالاف چیزی است که در شبکه‌های تلویزیونی از آمریکا نشان داده می‌شود.

ترامپ، نماد آمریکای بدون نقاب/ اعتراضات در آمریکا علیه سیاست های این کشور است«حسن عابدینی» کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره اعتراضات گسترده مردم آمریکا علیه دونالد ترامپ گفت: تظاهرات‌ اخیر در آمریکا صرفا علیه آقای ترامپ نیست و او تنها نماد آمریکای بدون روتوش است.
 
وی با بیان اینکه شکاف‌های موجود در جامعه آمریکا در قالب تظاهرات خیابانی نمود پیدا کرده است، اظهارداشت: عمق نارضایتی در آمریکا تا جایی پیش رفته که دموکرات‌هایی همچون جان کری که تا چند روز گذشته وزیر خارجه ایالات متحده بود امروز در کنار زنان و اقلیت‌های مذهبی و نژادی در بالاترین سطوح این اعتراض‌ها شرکت دارند.

عابدینی تصریح کرد: تظاهرات اخیر نوعی اعتراض به ساختار سیاسی ایالات متحده است که در تمامی دولت‌های سابق آمریکا هم وجود داشت، مانند جنبش وال استریت یا 99 درصدی که در زمان آقای اوباما شاهدش بودیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات اخیر آمریکا نمونه‌ای از وجود انشقاق در جامعه آمریکا بود، افزود: شکاف میان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات به حدی بود که برای افشای رسوایی یکدیگر از هیچ تلاشی دریغ نکردند؛ از سوی دیگر در ایالات متحده زنان به خاطر نوع نگاه ابزاری و جنسیتی ترامپ به آنها به شدت از انتخاب او ناراحت و نگران هستند و آن را بارها به روش‌های مختلف اعلام کردند.

عابدینی افزود: موضوع دیگری که باعث نارضایتی بخشی از مردم آمریکا شده سیاست‌های نژادپرستانه و رفتارهای ناشایست نسبت به سیاهان و سایر ملیت‌ها و مهاجرین است که در جامعه آمریکا وجود دارد. واقعیت جامعه آمریکا دقیقا مخالف چیزی است که در شبکه‌های تلویزیونی نشان داده می‌شود. 

وی تاکید کرد: ایالات متحده در تلاش است تا همجوشی اجتماعی را به عنوان تصویر قالب از مردم کشورش در افکار عمومی و جامعه بین‌المللی نمایش‌ دهد و اینطور وانمود کند که افراد با نژادها، مذاهب و سلایق مختلف در جامعه آمریکا در کنارهم زندگی می‌کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا از درون دچار نوعی پارادوکس شده است، اظهارداشت: آقای ترامپ می‌گوید آمریکا با 20 تریلیون دلار مقروض‌ترین کشور دنیاست و با هزینه 6 میلیون دلار برای جنگ‌های بی‌حاصل در غرب‌آسیا از جمله عراق و افغانستان نشان داده که هزینه‌سازترین دولت برای مالیات دهندگان است و از طرف دیگر صنایع قدیمی، زیرساختهای نه چندان خوب و عدم وجود بیمه‌های درمانی برای آحاد مردم مشکلاتی هست که در جامعه آمریکا وجود دارد. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه این اعتراضات مانند آتشفشان‌هایی است که هر چند وقت یکبار از جامعه آمریکا بیرون می‌زند خاطرنشان کرد: ساختار آمریکا دچار مشکل است همان طور که آقای ترامپ در جریان رقابت‌های انتخابات و در سخنرانی مراسم تحلیف اشاره کرد و گفت که قدرت آمریکا باید به دست مردم باز گردد نه اشخاص، بنابراین این تجمعات اعتراضی به نظام سیاسی حاکم بر آمریکاست که روزی در دست اوباما و روزی هم در دست ترامپ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
اعتراض یکی از راه های اصلاح جامعه و گرفتن حق مردم و اعتراض به سیاست های اشتباه سیاست مداران است.
آخرین اخبار