سردار مهری در نشست خبری مطرح کرد؛

اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند ماه/ کاهش 6 درصدی جانباختگان در طرح زمستانه

رئیس پلیس راهور گفت: آمار جانباختگان در طرح زمستانه سال جاری نسبت به سال گذشته، 6 درصد کاهش داشته است.

اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند ماه/ کاهش 6 درصدی جانباختگان در طرح زمستانهبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور در نشست خبری امروز( یکشنبه) اظهار داشت:با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط در اجرای طرح زمستانی، آمار جانباختگان نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در اجرای این طرح، با رفع ناهماهنگی های بین دستگاهی، توانستیم مشکلات گذشته رارفع کنیم و نیز تا به الان موردی که شهروند در راه مانده باشد را نداشته ایم.

مهری ادامه داد: در جلسه هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی، پیشنهاد خوبی از سوی مسئولان ارائه شد که امیدواریم بتوانیم این موارد را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی افزود: از 25 اسفند ماه سال جاری، روز برگزاری رزمایش طرح نوروزی آغاز و تا 14 اسفند سال جدید ادامه خواهد داشت همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای اجرای طرح نوروز 96 به طور کامل آماده خواهند بود.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه هدف ما پیشگیری از حوادث رانندگی است، اعلام کرد: از دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم تا برای راهپیمایی 22 بهمن و نیز رزمایش اجرای طرح نوروزی 96 برنامه‌های تدوین شده را به استان‌ها ابلاغ کنند تا با رفع نقاط ضعف بتوانیم طرح طرافیکی خوبی را در سال جدید ارایه دهیم.

مهری عنوان کرد: هدف ما این است برای  ارتقا فرهنگ ترافیک در نوروز 96، استفاده از اقدامات فرهنگی، عملیاتی و اجرایی صحیح و حساب شده باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در آذر ماه شاهد 8 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت بوده ایم که به طور حتم در سال جاری نیز می توانیم با استفاده از اطلاع رسانی به هموطنان و همکاری همه دستگاه ها فرهنگ ترافیک را افزایش دهیم. 

مهری گفت: در اجرای طرح نوروزی، پلیس ترافیک شهری با تدوین برنامه های ویژه می تواند در شهرهای بزرگ و یا مسافر پذیر، زمینه خوبی را برای آسایش و کاهش خطرات مسافران مستقر، فراهم کند که در تهران بزرگ این طرح ها ویژه اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد: آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند ماه و پایان آن 14 فروردین سال 96 خواهد بود که اگر در این روند شاهد افزایش سفر و تردد مسافران در سطح جاده‌ها بودیم، به طور حتم این زمان تمدید خواهد شد.

رئیس پلیس راهور افزود: همه دستگاه هایی که به طور مستقیم در اجرای طرح نوروزی دخالت دارند، از امروز باید  با برنامه‌های پشتیبانی و برنامه‌ریزی‌های لازم شیفت نیروها را تعیین کنند و  پلیس نیز با آمادگی کامل هم در امور ترافیکی و هم امور انتظامی در صحنه خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار