اردبیل؛

نقشه منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در هیات دولت تصویب می شود

استاندار اردبیل گفت: هم اکنون نقشه منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در هیات دولت در دست بررسی است و بزودی با تصویب آن لایحه در مجلس شورای اسلامی طرح می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: با راه اندازی منطقه آزاد تجاری، صنعتی اردبیل و نیز بندرخشک در این استان تحول عظیمی در زمینه اقتصادی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: برای راه اندازی بندر خشک زمینه لازم برای اتصال خط ریلی راه آهن جمهوری آذربایجان به اصلاندوز فراهم شده و درباره راه اندازی منطقه آزاد تجاری، صنعتی نیز منتظر تصویب نقشه هستیم و تا سه هفته آینده شاهد اعلام نظر هیات دولت و ارسال آن به مجلس برای تصویب نهایی انجام خواهیم بود.

استاندار اردبیل با اشاره به خدمات دولت در استان اردبیل بیان کرد: در بخش کشاورزی نقشه راه استان اردبیل ترسیم شده و در آن کشاورزی مدرن با استفاده از روش های نوین زراعت و آبیاری، تبدیل زمین های دیم به آبی، کشت و زرع درآمدزا و ایجاد اشتغال زیاد پیش بینی شده است.

خدابخش همچنین با اشاره به اینکه در استان اردبیل بیش از 700 هزار هکتار زمین زراعی وجود دارد گفت: از این میزان 200 هزار هکتار آبی بوده و 92 هزار هکتار نیز در حال تبدیل شدن از دیم به آبی می باشد.

وی کاشت محصولات گرانقیمت از قبیل پسته، زعفران و بادام زمنیی و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی را در استان اردبیل یادآور شد و گفت: خوشبختانه این محصولات در نقاط مختلف استان کاشته شده و برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی هم اقدامات خوبی در حال انجام است.

استاندار اردبیل همچنین به احداث پارک علم و فن آوری در استان اشاره کرد و افرود: این پارک در دولت تدبیر و امید در مساحت 10 هکتار احداث شده و امسال هم 12 میلیارد ریال اعتبار به توسعه آن اختصاص یافته است.

خدابخش خدمات رسانی دولت به روستاها در استان را نیز یادآور شد و گفت: در دولت تدبیر و امید 470 روستا با صرف یک هزار و 700 میلیارد ریال از نعمت گاز بهره مند شدند.

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار کرد: این دهه فجر فرصت مناسبی است تا فعالیت های دولت به مردم تبیین شود، وظیفه ما تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف برای افزایش امید مردم است.

وی از برگزاری نمایشگاه موزه عبرت در اردبیل خبرداد و گفت: این نمایشگاه دهه فجر امسال در سالن فرمانداری برگزار و دستاوردهای سربازان گمنام به نمایش گذاشته می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.