اردبیل؛

گشایش نمایشگاه موزه عبرت ایران در اردبیل

مدیر موزه عبرت ایران گفت: نمایشگاه موزه عبرت ایران همزمان با دهه مبارک فجر پنجشنبه 21 بهمن در اردبیل برپا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، حسن پور افزود: نمایشگاه موزه عبرت ایران به مناسبت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران پنجشنبه 21 بهمن ساعت 9 صبح با حضور مسئولان استانی در ساختمان فرمانداری اردبیل گشایش می یابد و این نمایشگاه به مدت یک ماه برای بازدید عموم و علاقمندان دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه موزه عبرت ایران کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک و شکنجه های رژیم شاه برای زندانیان سیاسی در یکی از ساختمان های تهران در زمان رژیم شاه به نمایش گذاشته می شود و ماموران رژیم پهلوی با 90 نوع شکنجه زندانیان سیاسی را مورد آزار و اذیت قرار می دادند که در صدد هستیم در نمایشگاه موزه عبرت ایران این شکنجه ها را بازسازی و برای علاقمندان نشان دهیم .

وی با بیان اینکه حضور مردم استان ها برای مشاهده ساختمان قدیمی شنکجه زندانیان سیاسی توسط رژیم شاه در تهران مقدور نیست برای همین این نمایشگاهها را در استان ها برپا می کنیم تا مردم از جنایات و شکنجه های رژیم پهلوی با زندانیان سیاسی آگاه شوند.

مدیر موزه عبرت ایران تصریح کرد: نمایشگاه موزه عبرت ایران با پیشنهاد اداره اطلاعات استان اردبیل در این منطقه برگزار می شود و در این نمایشگاه بخش هایی از ساختمان شکنجه ساواک در تهران از جمله محل البسه زندانیان سیاسی، اتاق های افسر نگهبان، پلاک های ساختمان و مجسمه های شخصیت های مختلف و دیگر موارد برای عموم مردم به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: در نمایشگاه موزه عبرت ایران زندانیان سیاسی رژیم شاه نیز حضور خواهند داشت تا روند شکنجه و سختی ها و خاطرات ساختمان شکنجه زندانیان سیاسی رژیم شاه در آن زمان را برای عموم مردم بیان کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.