رادیو به استقبال ایام الله دهه فجر می‌رود

همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارك فجر، شبكه های رادیویی با تولید و پخش برنامه های متنوع این مناسبت را گرامی می‌دارند.

رادیو به استقبال ایام الله دهه فجر می‌رود
به گزارشحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبكه های مختلف رادیویی در آستانه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران و همزمان با ایام الله دهه مبارك فجر، برنامه های متنوعی را تدارك دیدند كه در این مناسبت تقدیم مخاطبان خود كنند.

رادیو اقتصاد
«روز از نو»: رادیو اقتصاد در این برنامه كاری از گروه كشاورزی به تهیه كنندگی مهدی شیار سه شنبه 12 بهمن ماه ساعت 6:30 به مدت 85 دقیقه به مناسبت آغاز دهه فجر، با ساخت آیتم های تاریخی برای نشان دادن شور و شادی مردم در این روز مبارك همراه شنوندگان خواهد شد.

«نود و هشتی ها»:  این برنامه نیز كاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه كنندگی غلامرضا عزتی و مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت 17:00 به مدت 85 دقیقه در ایام دهه فجر با حضور غلامحسین طاهری، كارشناس اقتصادی و نیز ساسان شاه ویسی، كارشناس اقتصاد بین الملل روی آنتن رادیو اقتصاد خواهد رفت.

«رهیافت» نیز كاری از گروه كسب و كار در ایام ده فجر ساعت 21:00 به مدت 55 دقیقه با حضور كارشناسان مربوط به موضوعاتی در خصوص مقایسه منافع اقتصاد استكبار جهانی در ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی می پردازد.

رادیو ایران
«كوی نشاط» كاری از گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران است كه روز 21 بهمن ماه از ساعت 9 صبح با پخش نمایش‌های شاد، سرودها و ترانه‌های مختلف این روز را گرامی می دارد.

«رادیو جمعه» نیز در روزهای پانزدهم و بیست و دوم بهمن با پخش نمایش هایی شاد این ایام را گرامی می دارد.

«سلام ایران» به ارائه گزارشی از برنامه‌ها، جشن‌ها و مسابقات ورزشی و دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن می پردازد. این برنامه یازدهم و بیست و سوم بهمن ساعت 6:30 پخش می شود كه در ایام دهه فجر به"صبح انقلاب" تغییر نام یافته و هدف آن برگزاری جشن صبحگاهی به مناسبت دهه مبارك فجر همراه با بخش های متنوع و شاد است.
 
رادیو پیام
این شبكه رادیویی نیز بنابر مأموریت‌های تعریف شده و همگام با دیگر شبكه‌های رادیویی با پخش متن‌ها و موسیقی‌های مرتبط این مناسبت را گرامی می‌دارد.

رادیو تهران
برنامه «57» همگام و همراه با برگزاری جشن انقلاب، تصمیم دارد با ایجاد فضایی شاد و مفرح، از طریق اجرای مسابقه و بخش های متنوع دیگر، روزهای دهه مبارك فجر را در كنار مخاطبان خود در سراسر تهران و كشور جشن بگیرد. تهیه و تولید این برنامه بر عهده "گروه تفریحات و سرگرمی" رادیو تهران است؛ مخاطبان می‎توانند ساعت 18:30 شنونده این ویژه برنامه باشند. میثم عبدی و امیر بنی هاشمی تهیه كنندگان و آوید بزرگی، ساحل كریمی، وحید رونقی و امین قاضی گویندگان، در این ویژه برنامه همراه شنوندگان هستند. سایر برنامه های روزانه رادیو تهران همچون: «تهران در شب»، «ذره‎بین»، «سایه روشن»، «راه اینجاست»، «گفتاورد»، «مرورگر»، «صبح تهران» و «كتاب شب» نیز در این ایام، به طرق مختلف به موضوع دهه فجر خواهند پرداخت.

رادیو جوان
برنامه «ملاقات» از 12بهمن تا 22بهمن ساعت 14 هر روز پخش می شود. ملاقات یك مستند گزارشی با تهیه كنندگی مجتبی حسنی و اجرای امین قاسمی فرع با افراد موثر در پیروزی انقلاب اسلامی گفت و گو می كند.

برنامه «محله من و ما» به تهیه كنندگی علی نوبخت با خانواده های انقلابی گفت و گو می ‌كند. «محله من و ما» از 12 تا 22 بهمن ماه ساعت 20:00 به گویندگی صدیقه مرادی و هستی دخت توكل پخش می‌شود.

رادیو سلامت
«كارنامه» كاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت است كه با حضور مسئولان و كارشناسان، به بررسی دستاوردهای سازمان های حوزه سلامت همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور، سازمان هایی از قبیل بهزیستی، هلال احمر، محیط زیست و ... خواهد پرداخت. این برنامه همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر از تاریخ 12 تا 22 بهمن ماه به صورت ویژه در ساعات9:50و 23:50به مدت 10 دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود.

«فردای روشن» كاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت با حضور كارشناسان به بررسی دستاوردهای حوزه سلامت می پردازد. این برنامه در ساعات 18:50 و 2:30 به مدت 10 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

رادیو صبا
«مشاعره انقلاب» ویژه برنامه ای ست كه در آن شركت كنندگان به صورت حضوری و در یك رقابت جذاب و شنیدنی با یكدیگر به مشاعر? اشعارانقلابی می پردازند. در این برنامه مهدی دادجو تهیه كننده و چنگیز نوبهار كارشناس_مجری همراه مخاطبان هستند. «مشاعره انقلاب» در روزهای یكشنبه 17بهمن، سه شنبه 19بهمن و 5شنبه 21 بهمن به مدت 30 دقیقه در ساعت 16:15 تقدیم شنوندگان رادیو صبا می شود.

«طنز و ترانه» عنوان برنامه ای است با ساختاری تركیبی- نمایشی از گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا كه در روزهای زوج پخش می‎شود. این برنامه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با پخش ترانه ها و سرودهای انقلابی، مطالب مرتبط و همچنین گفت وگو با هنرمندانی همچون محمد گلریز و رضا رویگری به صورت ویژه تقدیم مخاطبان می شود. برنامه "طنز و ترانه" روزهای چهارشنبه 13 بهمن، شنبه 16 بهمن، دوشنبه 18 بهمن و چهارشنبه 20 بهمن و در ساعت 18:45 به مدت یك‎ساعت با تهیه كنندگی مجید امجدی فرد و نویسندگی و اجرای صادق عبداللهی پخش می‌شود.
 
رادیو فرهنگ
«سمت‌وسو» عنوان برنامه ای از رادیو فرهنگ كه از 12 تا 22 بهمن یك روز در میان ساعت 20 به بررسی دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی و بازتاب وقایع روز دهه فجر می پردازد.

«شنیدنی‌های انقلاب اسلامی» كه در ایام دهه فجر هر روز ساعت 20:45 از رادیو فرهنگ پخش می شود و به روایت شنیدنی هایی از تاریخ و تحولات انقلاب اسلامی می پردازد.

برنامه «كوبه» رادیو فرهنگ هر روز ساعت 15:15در ایام دهه فجر به بازتاب وقایع و اخبار دهه فجر انقلاب اسلامی می پردازد.

رادیو گفتگو
«گفتمان انقلاب» به مهمترین سرفصل های مفهومی نظیر انقلاب اسلامی و تهدیدات نرم، انقلاب اسلامی و نفوذ، انقلاب اسلامی و اسلام امریكایی، انقلاب اسلامی و پیشرفت و... می‌پردازد. «گفتمان انقلاب» از 12 تا 21 بهمن ساعت 18 به روی آنتن شبكه رادیویی گفت و گو می رود. در این برنامه تلاش شده در یك نگاه كاربردی به نسبت مفهوم «انقلابی گری» و اهداف راهبردی نظام پرداخته شود.

«كوچه خاطرات»، «به روایت دربار» و «از كویر تا دریا» نیز عنوان برنامه هایی است كه در روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی با موضوعاتی درخصوص بررسی اسناد انقلاب و خاطرات مردم و دستاوردهای این پیروزی با میهمانان ویژه پخش می شود.

رادیو معارف
«آن روزها» هر روز در دهه فجر از ساعت 22 به مدت 40 دقیقه پخش می شود و شامل گفت و گو با شخصیت‌‌های مبارز سال‌های اول انقلاب و بیان خاطرات دوران انقلاب با محور ارزش‌های انقلاب اسلامی است. «آن روزها» به تهیه كنندگی و سردبیری ابوالفضل سلیمانی و اجرای رضا ملایی پخش می‌شود.

«من انقلابی ام» هر روز ساعت 20 به تهیه كنندگی و سردبیری اكبر طالبی نیا و اجرای رضا ملایی به روی آنتن می‌رود، به معرفی شاخصه های انقلابی بودن می پردازد.

رادیو نمایش
یازده عنوان سریال نمایشی تولید اداره كل هنرهای نمایشی رادیو با عناوینی همچون سال‌های گمشده، سفر سرخ، گپ دوستانه، بن‌بست سرهنگ افشار، آخرین زمستان، به تو خون به ارث می‌رسد، مسافران بهشت، دومادر، افرا، سازمان یافته و كودكی در زمستان برای پخش از رادیو نمایش و سایر شبكه های رادیویی آماده شده است كه از این میان می توان به مضمون دو سریال زیر اشاره كرد؛

نمایش «سازمان یافته» به كارگردانی فریدون محرابی كه موضوع آن مبارزه با رژیم پهلوی از سوی جوانان انقلابی است، ساعت 15:15 دقیقه در ایام دهه فجر پخش می‌شود.

نمایش «مسافران بهشت» به خاطرات شهدای انقلابی می‌پردازد و ساعت12:30 دقیقه در ایام دهه فجر پخش می‌شود. 

رادیو ورزش
«پنجرای رو به شب» عنوان برنامه ای از رادیو ورزش است كه  از 12 تا 14بهمن مقارن با ایام مبارك دهه فجر در آیتمی به نام روز شمار انقلاب كه ساعت 22:00 پخش می‌شود، به شرح  اتفاقاتی كه در یازده روز انقلاب سال 57 افتاده است، می‌پردازد.

«با گزارشگران» مصاحبه با مخاطبان و ورزشكاران، انعكاس رویدادهای مربوط به جشن دهه فجر، همچنین انعكاس اخبار و رویدادهای ورزشی ایام‌الله دهه فجر از جمله بخش‌های این برنامه است كه هر روز مقارن با ایام الله دهه فجر ساعت 21:45 بمدت50دقیقه پخش می شود. مائده علاقمند و دیگر گزارشگران افتخاری در این برنامه همراه مخاطبان خواهند بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار