شهردار خارگ:

استیضاح قانونی نبود

شهردار خارگ با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد بی‌اخلاقی فراوانی در فضای مجازی بر علیه مدیریت شهری خارگ هستیم، گفت: روند استیضاح توسط شورا کاملا عجولانه و فاقد مشروعیت قانونی بود.

استیضاح قانونی نبود
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد بارگاهی با اشاره به روند انجام سوال و استیضاح شهردار خارگ توسط شورای شهر، اظهار داشت: در ارتباط با طرح سوال و استیضاح ماده ٧٣ و ٨٠ قانون تشکیل شوراها و روند این استیضاح به‌صورت کامل اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: محوریت برای مدیریت شهری مبنای قانون بوده است و متاسفانه در فضای سیاسی و مجازی جزیره تهمت‌های فراوانی به مدیریت شهری و همکاران من در شهرداری خارگ صورت گرفته است که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت در تمامی سطوح جامعه تاکنون واکنشی از سوی ما صورت نگرفته است.

شهردار خارگ بیان کرد: تمامی اعضای شورای شهر باید از موضوعات طرح سوال شورا باخبر باشند؛ نقل قولی از یکی از اعضای شورای شهر دارم که حتی بعضی از اعضا از ماهیت سوالات مطروحه اطلاعی نداشته‌اند.

برخی از مصاحبه‌های اخیر مصداق بارز نشر اکاذیب است

وی افزود: مکاتبات فراوانی در یک ماه اخیر در ارتباط با پاسخ به سوالات شورای شهر خارگ صورت گرفته که مستندات آن کامل در دبیرخانه شورا و شهرداری خارگ موجود است؛ متاسفانه در مصاحبه‌های اخیر، شورای شهر خارگ هیچ‌گونه اشاره‌ای به نامه‌های پاسخ داده شده توسط این شهرداری نکرده است و این موضوع مصداق بارز عوام فریبی و سمت و سو دادن به جامعه و موج سواری بر روی احساسات مردمی است، برخی از مصاحبه‌های اخیر مصداق بارز نشر اکاذیب است، در روند مکاتبات روند استیضاح شورا کاملا عجولانه به نظر می‌رسد و فاقد مشروعیت قانونی بود.

شهردار خارگ گفت: انتظار من از طرح سوال بحث‌های کلان مدیرتی از جمله تصویب طرح جامع، اخذ عوارض محلی از ادارات و سازمان‌ها و شرکت‌های مستقر در جزیره خارگ و تصویب طرح جامع شهر خارگ بود.

شورای شهر خواسته‌های کلان را مطرح کند

وی خاطرنشان کرد: یقین دارم که اگر مشکل عوارض محلی شهرداری خارگ حل شود راه حل عمده مشکلات اهالی شریف خارگ خواهد بود، به‌صورتی که نیاز به ارائه خدمات از هیچ شرکت و اداره‌ای نباشیم، مشروط به اینکه هم ادارات و سازمان‌ها از جمله شرکت‌های نفتی عوارض خود را به‌صورت کامل پرداخت کنند.

بارگاهی ادامه داد: انتظار من از شورای شهر خارگ خواسته‌های کلان و به حق مردم بود، نه پرداختن به مسائل پیش پا افتاده اداری که الحمدالله با همت همکاران، همراهان و مردم خارگ اقدامات بسیار موثری در زیرساخت‌های اداری صورت گرفته که نتایج مطلوب حسابرسی این سال‌ها موید سخن بنده است.

وی اضافه کرد: در راستای حفظ آرامش و امنیت منطقه با سعه صدر فراوان همراه با شکیبایی که برگرفته از فرهنگ غنی اهالی غیور و مقاوم خارگ بوده تاکنون سکوت اختیار کرده‌ام، چون محوریت مدیریت شهری خارگ قانون مداری و مشورت با بزرگان و فعالین اجتماعی است.

شکوفایی طرح‌های عمرانی در خارگ

شهردار خارگ تاکید کرد: باتوجه به بداخلاقی‌های اخیر، برای محقق کردن برنامه‌های شهرداری در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم صبور خارگ تمام تمرکز رو بر روی کار و تلاش شبانه‌روزی به کار گذاشته و عهد و پیمانی که با شهدا و امام شهدا بسته‌ام و تا آخرین لحظه مسئولیت، بی‌وقفه به این عهد خود خدمتگذاری کوچک خواهم بود و به‌عنوان سرباز ولایت با عشق و ایثار خدمت خواهم کرد.

بارگاهی با اشاره به شکوفایی طرح‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و زیرساختی در سال‌های اخیر گفت: بیشترین و بهترین عملکرد ۵۰ ساله شهرداری خارگ در چهار سال اخیر صورت گرفته است که می‌توان به پروژه احداث بازارچه ماهی و میگو، احداث بازارچه میوه و تره بار، تعویض معابر شهری، اجرای جدول کشی و موزایک فرش شهری بالغ ۱۰ هزار متر مربع، آسفالت معابر شهر خارگ بالغ بر ۱۵ هزار متر مربع، اجرای کانل دفع آب های سطحی خیابان‌های ملوانان، چاه قندی، میدان معلم و جنب فرودگاه به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر، طرح توسعه سینما روباز پارک ساحلی و افزایش ظرفیت ۲۰۰ نفر به ۹۰۰ نفر، توسعه فضای سبز و نورپردازی شهر، ایجاد و راه اندازی مجموعه بازی‌های پلی‌اتیلن، تور و طناب در پارک‌های شهر خارگ، احداث زمین چمن مصنوعی استاندارد در پارک ساحلی خارگ، نورپردازی ساحل خارگ به طول هزار و ۵۰۰ متر، نورپردازی فضای سبز جنب فرودگاه به طول دو هزار متر، روسازی خیابان ملوانان با کف‌پوش‌های بتنی برای اولین بار در استان بوشهر به مساحت چهار هزار مترمربع، توسعه آرامستان خارگ به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع که از بدو تاسیس شهرداری انجام نشده بود، سنگفرش کوچه‌های بخشداری، بانک ملی، دارایی به کف‌پوش‌های بتنی به مساحت ۳ هزار متر مربع، رنگ آمیزی، نقاشی و زیباسازی بدنه شهری به مساحت بالغ بر ۱۰ هزارمتر مربع، افزایش ماشین آلات عمرانی از جمله خرید گریدر، کمپرسی، مینی لودر بالابر، ایجاد پارک بادی در سطح منطقه شهری خارگ، تملک ملک‌های مزاحم و بازگشایی خیابان ملوانان و نصب المان‌های شهری، پروژه‌های ذکر شده برخی از پروژه‌های عمرانی در زمان مدیریت شهری اینجاب بوده است.

توسعه زیرساختی در حوزه ورزش

وی تصریح کرد: ما در حوزه ورزش توسعه زیرساختی داشتیم؛ یک زمین چمن مصنوعی با امکانات کامل تمرینی و رفاهی با استانداردهای روز برای رفاه جوانان خارگ در پارک ساحلی ایجاد شد که در حال حاضر مورد استفاده جوانان خارگ است.

شهردار خارگ افزود: مدیریت شهری باتوجه به شناخت کامل به محیط جزیره و آشنایی با بافت بومی و فرهنگی منطقه در مقوله فرهنگی و دینی، برای اولین بار در جزیره خارگ از خادمین اهل بیت جزیره خارگ و استان با حضور نماینده ولی فقیه تجلیل کرد.

وی اظهار کرد: ضبط برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن که به‌صورت هفتگی از صداوسیما در حال پخش است تنها برخی از عملکرد فرهنگی این شهرداری در سالهای اخیر بوده است.

بی‌اخلاقی در فضای مجازی علیه شهرداری

بارگاهی ادامه داد: پیشنهاداتی به شورای شهر خارگ دارم که انشالله در این فرصت باقی‌مانده با مدیریت جهادی مشکلات اساسی خارگ را پیگیری و حل کند؛ رفع مشکل سند مالکیت خارگ، استقرار شرکت آبفا در جزیره، جذب حداقل ۱۰۰ نفر از جوانان جویای کار در شرکت‌های نفتی، پیگیری و اجرای مصوبات دولت‌های قبل که بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، پیگیری واگذاری شهرک ۲۲ بهمن (حدیش) به اهالی شریف خارگ از جمله این موارد است.

وی با اشاره اینکه در روزهای اخیر شاهد بی‌اخلاقی فراوانی در فضای مجازی بر علیه حوزه شهری خارگ هستیم گفت: مدیریت شهری و پرسنل خدوم شهرداری خارگ از نقد با انصاف استقبال می‌کنند، ولی نقد مغرضانه که به جایگاه و نام شهرداری لطمه بزند مطمئنا برخورد خواهد کرد و گواه این موضوع انتشار برخی اسناد این شهرداری در فضای مجازی است که در مراجع ذی صلاح قضایی در حال حاضر در حال پیگیری است.

شهردار خارگ افزود: شایسته مردم شریف خارگ نیست که با مشکلاتی همچون سند مالکیت، اشتغال، ایاب و ذهاب و نبود برخی از ادارات دولتی سردرگریبان باشند.

وی با اشاره به اینکه برای تمامی مشکلات خارگ مجوز و مصوبه هیئت دولت وجود دارد، گفت: متاسفانه استقرار آبفا در جزیره خارگ پس از پیگیری‌های فراوان به سرانجامی نرسیده است.

بارگاهی بیان کرد: در این مدت تنها دلگرمی مدیریت شهری، اهالی شریف اهل سنت و تشیع، ائمه جمعه، اعضای فرهنگی شورا شهر، بازاریان و متعمدین خارگ، فرهنگیان، مسئولان، پرسنل خدوم شهرداری و همه کسانی که همراه و هگام بوده‌اند که همیشه چتر حمایتی خود را بر این مدیریت نگه داشته‌اند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.