کرمان؛

هیئت های مذهبی، بزرگ ترین پایگاه دینی جامعه اسلامی هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت:هیئت های مذهبی، بزرگ ترین پایگاه دینی و ملی در جامعه اسلامی هستند.

هیئت های مذهبی، بزرگ ترین پایگاه دینی جامعه اسلامی هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ,حجت‌الاسلام مهدی عرب پور در دیدار با اعضاء شورای هیئات مذهبی افزود:نقش هیئت های مذهبی و جایگاه مردمی آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی بزرگ ترین پایگاه دینی و ملی در جامعه اسلامی را هیئت ها و محافل مذهبی برشمردو خاطرنشان کرد: هر چقدر، قدر و ارزش یک هیئت در میان مردم شناخته شده و والا باشد، میزان تأثیرگذاری آن بر مردم نیز بیش تر خواهد بود لذا با توجه به این نقش ارزشمند،بسیاری از ضعف ها و قوت های فرهنگی را که در میان هیئتی ها و جوانان علاقه مند و محب اهل بیت(ع) دیده می‌شود، به نوعی می توان با هیئت های مذهبی و برنامه های آن مرتبط دانست.

عرب پور خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی دارای چند ویژگی هستند که آنها را از سایر تشکل‌ها و جمع‌ها جدا می‌سازد؛ اولین ویژگی‌شان این است که توسط مردمی که علاقه‌مند به اسلام و ائمه‌‌ی طاهرین علیهم‌‌السلام هستند اداره می‌‌شوند و بر محور عشق به ائمه‌ی طاهرین علیهم‌‌السلام تشکیل شده‌‌اند.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ به‌‌خصوص در طول تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده‌‌اند. و از برکت وجود اهل بیت (ع) به هیئات مذهبی قدرت و فرصت خوبی اهداء شده است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار