کرمان؛

فعالیت 2 هزار و 700 هیئت مذهبی در کرمان

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان از فعالیت 2 هزار و 700 هیئت مذهبی دراین استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت‌الاسلام علی دوست محمدی، کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان با اشاره به اینکه91 هزار هیئت مذهبی در سراسر ایران وجود دارد؛ گفت: از این تعداد 2 هزار و 700 هیئت در استان کرمان است و در بین شهرستان های استان کرمان، شهرستان زرند بیشترین هیئت مذهبی را دارد.

وی با اشاره به فعالیت این تعداد هیئت مذهبی در سطح استان کرمان، افزود: تمام این هیئت‌های مذهبی دارای پروانه فعالیت هستند و بر عملکرد آنها نظارت می‌شود.

دوست محمدی خاطر نشان کرد : برای ساماندهی هیئت های مذهبی از سال گذشته سامانه طوبی طراحی شده که متشکل از چند بخش ساماندهی مداحان و ساماندهی کانون های فرهنگی و تبلیغی استان است از این رو شاهدیم که ۲۷ کانون فرهنگی و تبلیغی در استان وجود دارد که صرفا کار فرهنگی و دینی انجام می دهند.

حجت‌الاسلام دوست محمدی تصریح کرد: هیئت های مذهبی با سه عنوان شناسایی می شوند که عبارت است از هیئت معیار که دارای هیئت امنا و ارکان است و هیئت محوری که فعالیت و جذب مردمی بیش از۲۰۰ نفر را دارد و هیئت شاخص که تعداد مخاطبینش تا سقف هزار نفر می رسد اما آنچه از همه مهمتر است کارکرد اجتماعی آنان است که باید با توجه به شرایط و امکانات موجود پیشرفت بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار