عصار بعد از شش سال دوری خواند/ یادی از آتش‌نشان‌های فداکار و گور‌خواب‌ها

شب گذشته سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران مملو از جمعیتی بود که مشتاق شنیدن اجرای زنده علیرضا عصار بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران مملو از جمعیتی بود که مشتاق شنیدن اجرای زنده علیرضا عصار بعد از شش سال دوری بودند.

سالنی که در ابتدا چندان هم شلوغ نشان نمی‌داد اما پس از مدتی مملو از جمعیت شد. قرار بود اجرای این برنامه از ساعت 18:30 دقیقه آغاز شود، اما با تاخیری 40 دقیقه‌ای آغاز شد.

در این مدت گروه ارکستر علیرضا عصار خود را برای اجرا آماده می‌کردند. گروه کر در جایگاه قرار گرفتند و رهبر گروه کرال با حضورش در میان جمع مورد تشویق قرار گرفت. نوایی که به گوش می‌رسید، آشنا بود.

«ای کاروان، ای کاروان من دزد شبرو نیستم ...» علیرضا عصار در حالی روی استیج آمد که آهنگ «بر قدسیان آسمان» را می‌خواند و همزمان حضار او را تشویق می‌کردند. هماهنگی گروه کر و ارکستر علیرضا عصار به رهبری هراتی خیره‌کننده بود.

مثل خیلی از کنسرت‌های دیگر اما، خبری از نورپردازی‌های خاص و همخوانی مردم نبود. گویا شنوندگان تنها آمده بودند که بعد از این سال‌های دوری فقط صدای خواننده محبوبشان را بشنوند.

ای کاروان که تمام شد؛ ابراز احساسات مردم و عصار آغاز شد. عصار از این همه توجه مخاطبان شگفت زده شد و اینکه جمعیتی با صدای بلند تولدش را تبریک گفتند، برایش بسیار هیجان انگیز بود. عصار در ابتدای صحبت‌هایش اشاره ای‌ به حادثه تلخ پلاسکو داشت و با قهرمان نامیدن شهدای آتش‌نشان این حادثه، قطعه «قدسیان آسمان» را به آنها تقدیم کرد و از حاضران خواست سی ثانیه سکوت کنند. 

او سپس قطعه «انسانم آرزوست» را خواند. او در ادامه قطعات «بوی بارون»، «عشق الهی»، «آیه‌های عاشقانه»، «حال من بی تو» را خواند. علیرضا عصار در پایانِ قطعه پنجم برای خواندن قطعه «ای عاشقان» آماده شد و از امید نعمتی خواننده گروه پالت خواست که او را در خواندن این قطعه همراهی کند. امید نعمتی در میان تشویق مخاطبان روی صحنه آمد و با صدای خود، بخشی‌هایی از این قطعه را خواند.

بعد از این قطعه عصار از آهنگی گفت که در نوروز امسال آن را عرضه کرده بود. «من با توام»؛ قطعه‌ای که با ذکر آن همه به وجد آمدند و از این انتخاب به موقع تشکر کردند. آنچه بیش از هر چیز به چشم می‌آمد، این بود که در عین حال که حاضران همه اشعار را حفظ بودند اما زیر لب زمزمه می‌کردند. شاید دلیل آن صدای پر ابهت و متانت خاصی بود که در اجرای عصار و گروهش موج می‌زد. گویی مردم نمی‌خواستند این آرامش به هم بخورد.

اما عصار شب گذشته از دو قطعه جدید رونمایی کرد. قطعاتی که تا به حال منتشر نشدند و قرار است در آلبوم بعدی عصار جای گیرند. قطعاتی که با تشویق‌های ادامه‌دار تماشاگران همراه شد.

عصار همچنین در کنسرت خود اشاره‌ای هم به پدیده گورخواب‌ها داشت و  با ابراز تاسف قطعه «خیابان خواب‌ها» را اجرا کرد که با استقبال مخاطبان همراه شد.

قطعه پایانی این کنسرت «خیال نکن» بود که با همخوانی حاضران در سالن همراه شد.

کسانی که در این کنسرت عصار را همراهی می‌کردند عبارت بودند از؛ پویا نیک‌پور (سرپرست گروه و رهبر ارکستر)، آرش مقدم (درامز)، دارا دارایی (گیتارباس)، همایون نصیری و حسام متولی (پرکاشن)، ماکان حافظی (گیتار الکتریک)، امیر شهابی (کیبورد)، میلاد عالمی (رهبر سازهای زهی) و فرهاد هراتی (رهبر کُر). تهیه‌کنندگی این کنسرت نیز بر عهده شرکت آوای هنر بود.

کنسرت عصار از سه‌شنبه تا جمعه، پنجم تا هشتم بهمن هر روز در دو نوبت 18:30 و 21:30 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار