همراه با جشنواره موسیقی فجر؛

اجرای قطعات ماندگار سالار عقیلی در برج میلاد/ جریان شور و احساس موسیقی در میان مخاطبان

در سومین شب از جشنواره موسیقی فجر، سالار عقیلی بر صحنه هنرنمایی کرد.

ترکیب شور احساس در شب سوم جشنوارهبه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نخستین سانس از اجراهای سومین شب از جشنواره موسیقی فجر، کنسرت ارکستر مهر در تالار وحدت به رهبری ناصر ایزدی برگزار شد. امیر رفعتی و محمد صرفه‌جو خواننده‌های ارکستر بودند. معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر موسیقی و استاد نادر گلچین از جمله مهمانان ویژه این برنامه بودند.

در همین ساعت سالن رودکی میزبان ارکستر بادی کارا به سرپرستی مهسا خطیب‌زاده و با رهبری بردیا کیارس بود. کنسرتی که با اجراهای قطعات آرام آغاز و با قطعات هیجان انگیز به پایان رسید. اکثر نوازنده‌های گروه را گروه سنی جوانان تشکیل می دادند که تسلطشان به ساز‌ها بی نظیر بود.

نادر مشایخی رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران و یکی از سرشناس ترین موسیقی‌دان های کشور هم در این کنسرت حضور داشت و در مصاحبه های بعد از اجرا به تمجید از عملکرد این گروه پرداخت.

در ساعت 18 و 30 دقیقه کیان پورتراب بود که همراه با آرش ملا کریمی و دو نوازنده خود به روی استیج رفتند. این اجرای تلفیقی و اکسپریمنتال هر چند فقط 4 هنرمند بر روی صحنه داشت و گاهاً به دونوازی و یا حتی تک‌نوازی نیز تبدیل می‌شد، اما هیجان بی نظیری برای حضار ایجاد کرد. این کنسرت تلفیقی با استفاده از ساز الکترونیک و با کرال و آوا اجرا شد. با وجود تجربه کم گروه کنسرتی جذاب برگزار شد. هماهنگی نور و موزیک هم در نوع خود جالب بود. نوربخش مدیر جشنواره هم در این کنسرت حاضر بود.

در فرهنگسرای نیاوران دو کنسرت در بخش نواحی بانوان انجام شد. نخست گروه موسیقی "ژیوار" به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلامی ساعت 18:30 برای بانوان ایران زمین موسیقی نواخت. گروه موسیقی "نگین" نیز ساعت 21:30 با بانوان مخاطب خود دیدار کرد.

شهرام شکوهی هم راس ساعت 19 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی استیج رفت. در میان جمعیت صندلی های خالی دیده می شد و تمام سالن از جمعیت پر نشده بود. جوی نسبتا آرام تا پایان اجرای شکوهی در سالن حاکم بود.

در ساعت 21 و 30 دقیقه و در تالار وحدت گروه نسبتا گمنام کر نامیرا اجرا کردند. هر چند این گروه با استقبال فراوانی روبرو نشد، کار تازه ای را برای حفاظت از محیط زیست و زمین پاک آن هم به وسیله موسیقی آغاز کرده است. کنسرت «زمین مقدس» در حالی سومین روز جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت که فرهاد هراتی - خالق این اثر و رهبر گروه کر نامیرا - گفت: هر چند امیدی نیست اما امیدوارم حال زمین خوب شود. این کنسرت به شکلی متفاوت و با اجرای مشترک گروه‌های کر «نامیرا» و «فیلارمونیک ایران» شامگاه ٢٦ دی ماه در تالار وحدت برگزار شد. هنگام اجرا، تصاویر ویدیویی مربوط به محیط زیست و بخش‌های مختلف این اثر در پس‌ صحنه به‌ نمایش درمی‌آمد. در این اجرا مهمانانی چون مانند علی‌اشرف آریانپور، علیرضا عصار، ناصر چشم‌آذر، افشین یدالهی، سامان احتشامی، پویا نیک‌پور، فرهاد قائمیان و غیره حضور داشتند.

"ترانه های ماندگار" به سرپرستی آرمین قیطاسی هم ساعت 21:30 در سالن رودکی اجرایی متفاوت را برگزار کردند. گروه بمرانی هم در همین ساعت در برج آزادی با اجرای قطعاتی از آلبوم جویدشان همه هوادارانشان را غافلگیر کردند.

با قاطعیت باید بگوییم که هیجان انگیز ترین اجرای شب سوم جشنواره امسال متعلق به امید حاجیلی و گروهش است. جو سالن و همراهی حضار با حاجیلی بی نظیر بود. وی در این کنسرت یادی از مرحوم ناصر عبداللهی کرد و قطعه ای که سال ها پیش با وی خوانده بود را هم اجرا و یاد او را زنده کرد، اما حسن ختام شب سوم جشنواره را سالار عقیلی با اجرای قطعات ماندگار حماسی و احساسیش رقم زد. هم سالن کنسرت برج میلاد مملو از جمعیت بود و هم مهمانان مهمی چون علی مراد خانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن حضور داشتند. پس از تنها کنسرت برج میلاد در شب سوم جشنواره موسیقی، مراد خانی با عقیلی گفت و گو کرد.

به این ترتیب شب سوم هم به پایان رسید.



انتهای پیام/



برای مشاهده گزارش کنسرت امید حاجیلی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده گزارش کنسرت حامد همایون اینجا کلیک کنید

برای مشاهده تصاویر کنسرت سالار عقیلی اینجا کلیک کنید





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار