اهواز؛

عملکرد موفقیت آمیزجامعه پزشکی در طرح تحول نظام سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ازعملکرد موفقیت آمیز وسربلندی جامعه پزشکی در طرح تحول نظام سلامت خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز، یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:هر سیاستی که ابلاغ می شود وظایف و برنامه هر نهاد و قوه ای مشخص می شود و مجلس باید قوانین مرتبط را تصویب کند،منابع مالی لازم فراهم شود و دولت نیز باید برنامه ریزی لازم را تبیین و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ کند .

وی بیان داشت:طبق سیاست های طرح تحول نظام سلامت، مجلس باید یک درصد ارزش افزوده و سهم هدفمندی یارانه ها را که در ابتدای اجرای این طرح به وزارت بهداشت قول داده بود عملی کند ولی تاکنون نه یک درصد ارزش افزوده و نه سهم هدفمندی یارانه ها هیچکدام به دانشگاه های علوم پزشکی کشور پرداخت نشده است .

وی افزود:علاوه بر این سازمان های مرتبط مانند تامین اجتماعی نیز به وظایف خود عمل نکردند و با وجود اینکه سازوکار هر سازمانی به طور واضح مشخص شده است بیمه ها بیش از 120 هزار میلیارد ریال به دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدهکاراند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اینکه سازمان ها و نهادها در اجرای طرح تحول نظام سلامت با وزارت بهداشت همکاری داشته ولی کافی نبوده است گفت:در برخی موارد سازمان ها مقاومت منفی نیز با طرح تحول نظام سلامت داشته اند .

پریدار ضمن تقدیر از تلاش و همکاری همه جانبه پزشکان،بهیاران و دیگر دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی دزفول در اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت:پزشکان خانم در دزفول در دورترین مناطق روستایی شهرستان دزفول به صورت شبانه روزی به وظیفه خود عمل می کنند و در کل جامعه پزشکی در طرح تحول سلامت سربلند بیرون آمده است ولی باید دید چه کسانی کم کاری کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تاثیر سلامت بر اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی پیش از ازدواج،بارداری و بعد از بارداری خدمات خود را به شهروندان ارائه می کند و در کلیه مراحل تسهیلات و آموزش های لازم را داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: سایر دستگاه ها نیز مانند وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به وظایف خود عمل کنند تا ایران به عنوان قطب اول پیشرفت علمی و فناوری مطرح شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار