همدان؛

تدوین دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران

معاون پژوهشی بنیاد ایران‌شناسی از انتشار مجله باستان‌شناسی ایران فرهنگی و تدوین دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران خبر داد.

تدوین دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد بهرام‌زاده در مراسم افتتاحیه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان همدان اظهار داشت: به زودی مجله باستان‌شناسی ایران فرهنگی منتشر و دانشنامه تاریخی شهرسازی ایران تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ایران‌شناسی مصمم به احراز جایگاه شایسته معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی است، افزود: توجه به جامعه علمی دانشگاه برای پرداختن به این مسئله، موضوعی بوده که مورد توجه قرار نگرفته و ما همواره نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی دست پیدا کنیم.

بهرام زاده تصریح کرد: معماری و شهرسازی دارای جایگاه شایسته است و همین امر سبب شده است تا ماموریت خطیری مبنی بر اشاعه فرهنگ ایرانی و اعتلای ایران بر عهده ما باشد که بخشی در حوزه شهرسازی و معماری متمرکز می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه به معماری و شهرسازی، نیازمند تلاش بیشتری است، باید تلاش کرد تا این فرهنگ بتواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند چراکه تاریخ، فرهنگ و معماری و شهرسازی در صورت بی‌توجهی در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

 کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان همدان با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی و استان همدان در دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا صبح امروز افتتاح شد و تا فردا ادامه دارد.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.