کرمانشاه؛

سوء مدیریت کشاورزان مشکل اصلی زراعت دیم

عضو هیئت علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، گفت: مشکل اصلی در زراعت دیم بیشتر از خشکسالی‌ها ، به سوء مدیریت کشاورزان برمی‌گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا حق‌پرست با اشاره به اینکه در زراعت‌های دیم احتمال موفقیت 70 درصد است، اظهار کرد: در زراعت دیم، مدیریت زراعی کم‌هزینه و درست می تواند زارعان را به حداکثر سود برساند و موفقیت نسبی این کشت را برای زارعان در پی داشته باشد.


حق‌پرست رعایت اصول کشت را در موفقیت کشت دیم حائز اهمیت دانست و گفت: رعایت مواردی مثل تاریخ کشت، عمق کشت، تناوب زراعی و مصرف کودهای شیمیایی می‌تواند نقش مهمی در کم شدن هزینه‌های کشاورزان داشته باشد.

وی از کشت پشت سرهم گندم در مزارع به دلیل حمایت های دولت از کشت گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به عنوان یکی از مشکلات کشاورزی دیم یاد کرد که می تواند عملکرد مزارع را تحت تاثیر قرار دهد.

حق‌پرست در ادامه با تاکید بر اهمیت استفاده از اصول کشاورزی حفاظتی در زراعت دیم، اظهار کرد: در این نوع از کشاورزی بقایا و کاه و کلش موجود در مزارع شخم زده نمی‌شود و همین شخم نزدن خاک باعث می‌شود تا مواد آلی خاک افزایش پیدا کرده و در نهایت قدرت ذخیره آب مزرعه بالا برود که همین موضوع می‌تواند بر عملکرد کشت دیم اثر مثبت بگذارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار