دیده‌بان شفافیت بین المللی گزارش داد

افغانستان از جایگاه فاسدترین کشورهای جهان بیرون آمده است

دیده‌بان شفافیت بین المللی در گزارش سال ۲۰۱۶خود اعلام کرده است که افغانستان از جایگاه فاسدترین کشورهای جهان بیرون آمده است.

افغانستان از جایگاه فاسدترین کشورهای جهان بیرون آمده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، افغانستان در گزارش سال ۲۰۱۶ سازمان شفافیت بین المللی، "برداشت‌های فساد در جهان" با چند رده صعود، از جایگاه فاسدترین کشور جهان بیرون آمده است.

افغانستان دراین گزارش با کسب ۱۵امتیاز در میان ۱۷۶کشور در رده ۱۶۹قرار گرفته است.

در گزارش ۲۰۱۶ دیده بان شفافیت بین المللی، پس از افغانستان، لیبیا، سودان، یمن، سوریه، کوریای شمالی، سودان جنوبی و سومالیا به ترتیب در قعر جدول رده بندی شده اند.

در گزارش ۲۰۱۵ شفافیت بین المللی افغانستان با داشتن کمترین امتیاز، از جمع ۱۷۶ کشور شامل در آن گزارش هم ردیف سومالیا و کوریای شمالی فاسدترین کشور جهان رده بندی شده بود.

در گزارش ۲۰۱۶ شفافیت بین المللی دنمارک، زیلاند جدید و فنلند به ترتیب سه پاکترین دولت‌های جهان معرفی شده اند.

در سال ۲۰۱۵ دنمارک، فنلند و سویدن به ترتیب پاکترین دولت های جهان از فساد خوانده شده اند.

کشور امریکا در گزارش ۲۰۱۶ شفافیت بین المللی با دو رده نزول در جایگاه ۱۸ جدول رده بندی دولت‌ها از رهگذر فساد قرار گرفته است.

سال گذشته امریکا در جایگاه ۱۶ جدول ۱۷۶ کشور شامل در گزارش شفافیت بین المللی قرار داشت.

افغانستان در حالی از جایگاه فاسدترین کشورهای جهان بیرون می شود که با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی مقامات دولت افغانستان به مردم و جامعه جهانی تعهد کردند با فساد اداری به شکل جدی مبارزه می کنند.

قبل ازاین گزارش های وجود داشت که مردم افغانستان سالانه بیش از ۳میلیارد دالر رشوه پرداخته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.