اصفهان؛

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی «دا»

نایب‌ رئیس بانوان هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی «دا» در باغ بانوان چمگردان لنجان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهری‌السادات امین‌جواهری  اظهار کرد: در گویش لری «دا» به معنی مادر است و هر هیأتی در استان مربوط به خود جشنواره «دا» را برگزار می‌کند، یعنی به صورت کشوری انجام می‌گیرد.

وی افزود: جمعه هفته جاری در باغ بانوان چمگردان لنجان جشنواره «دا» در استان اصفهان برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول به نکته‌ای قابل توجه اشاره و تأکید کرد: رشته برای‌تونیک که قبلاً زیرمجموعه هیأت ورزش‌های همگانی بوده، امسال برای نخستین‌ بار تحت پوشش هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در رقابت‌های قهرمانی کشور برای‌تونیک بانوان که امسال در تهران انجام گرفت، تیم اصفهان به مقام نخست دست یافت، در بخش انفرادی نیز بانوان اصفهانی عناوین برتر دوم و سوم را کسب کردند.

امین‌جواهری در ادامه عنوان کرد: در بخش انفرادی، فرناز سرگل‌زایی به مقام اول رسید و سارا محمدی و اکرم خیری هر یک به طور جداگانه سوم شدند.

وی اظهار داشت: این رشته برای خیلی‌ها ناشناخته بود اما چون بانوان اصفهان از قبل با آن آشنایی داشتند، تیم تشکیل شد و در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد که خیلی خوب هم نتیجه گرفت.

نایب‌رئیس بانوان هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به احتمال خیلی زیاد لیگ برتر هفت‌سنگ را در اردیبهشت ماه 96 خواهیم داشت.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.