بزرگى :تحريم ها منجر به محرومیت استقلال شد/پول را غیر مستقیم به حساب "شیحی" واریز کردیم

معاونت حقوقى باشگاه استقلال گفت :تحريم هاى بين المللى منجر به تاخير در پرداخت مطالبات شيحى و تنبيه باشگاه استقلال شد.

بزرگى :تحريم ها منجر به محرومیت استقلال شد/پول را غیر مستقیم به حساب محسن بزرگی، معاون حقوقی باشگاه استقلال  در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،، درباره صدور حکم محرومیت باشگاه استقلال از نقل و انتقالات زمستانی از سوی فیفا اظهار داشت: عادل شیحی بازیکن مراکشی سابق استقلال به دنبال جدایی از این تیم، مطالبات خود را از طریق فیفا پیگیری کرد و فدراسیون جهانی فوتبال هم به باشگاه استقلال حکمی فرستاد مبنی براین که باید حقوق این بازیکن پرداخت شود. تمام تلاش و اراده ما هم براین بود که پول شیحی را پرداخت کنیم اما به دلیل تحریم های بین المللی در این راه با محدودیت هایی مواجه شدیم.


وی افزود: امکان تبادل های مالی از طریق سیستم بانکی برای باشگاه استقلال وجود نداشت و پیشنهاد دادیم از طریق سفارت آلمان، پول شیحی پرداخت شود که شیحی قبول نکرد.

بزرگی ادامه داد: سرانجام از راه یک صرافی بین المللی مطالبات این بازیکن پرداخت شد و رسید پرداخت پول نیز در اختیار فیفا قرار گرفته و مستندات آن هم در باشگاه استقلال موجود است اما تاخیر به وجود آمده سبب شد تا کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا تصمیم به تنبیه کردن استقلال بگیرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت: بر اساس حکم فیفا باشگاه استقلال در حال حاضر نمیتواند فعالیتی در بازار نقل و انتقالات زمستانی داشته باشد. با این حال امروز با کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا مکاتباتی انجام دادیم و به مسئولان این کمیته گفتیم باشگاه استقلال حدود 380 هزار دلار از فیفا طلب دارد و به همان دلیلی که این نهاد نتوانسته پول ما را پرداخت کند ما هم در پرداخت به موقع پول عادل شیحی ناتوان هستیم. باشگاه استقلال در این ماجرا مقصر نیست و تقاضا کردیم با توجه به تحریم‌های بین‌المللی کشور ایران فیفا در رای صادره اغماض کند تا با خیال آسوده بتوانیم قرارداد بازیکنان جدید خود را به امضا رسانده و نگرانی هواداران را از بین ببریم. 

وی در مورد تلاش‌های باشگاه استقلال برای تعلیق این محرومیت بیان کرد: مسئولان باشگاه استقلال از صبح امروز پیگیری‌های جدی خود را برای رفع این محرومیت انجام شروع کردند. بر اساس دستور مدیر عامل باشگاه این امر را پیگیری می‌کنم. 

بزرگی درباره قطعی بودن حکم فیفا و اینکه این حکم حدود 45 روز قبل به باشگاه استقلال ارسال شده گفت: فیفا در ابتدا نامه این محرومیت را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده اما ترجمه نادرست این نامه از سوی روابط بین‌الملل فدراسیون به باشگاه استقلال فرستاده شد در حقیقت فیفا در این نامه قید کرده که باشگاه استقلال حق فعالیت در نقل و انتقالات را ندارد اما دوستان ما در روابط بین‌الملل نامه مذکور را به شکل دیگری ترجمه کردند. البته آن‌ها امروز تمام همکاری لازم را با باشگاه استقلال انجام دادند.

 ‌ وی ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم تنها دلیل تاخیر در پرداخت پول شیحی تحریم است. نمی‌توانیم بگوییم حکم فیفا قطعی است چرا که کمیته تعیین وضعیت فیفا می‌تواند از تصمیم خود برای محرومیت استقلال کوتاه بیاید. آن‌ها تنبیهی را برای ما در نظر گرفتند و معنی تنبیه هم بیدار شدن است. در واقع با این اقدام می‌خواستند به ما تلنگر بزنند که اگر تا فلان تاریخ پول را پرداخت نکنید محروم می‌شوید دلایل و عذر موجه خود را تقدیم فیفا کرده‌ایم  و امیدواریم فیفا این دلایل را قبول کند و روند ممنوعیت استقلال از حضور در بازار نقل و انتقالات اصلاح شود. 


معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره  اینکه در صورت به نتیجه نرسیدن فعالیت‌های باشگاه استقلال در روزهای آتی از وزارت امور خارجه هم برای رفع مشکل ایجاد شده کمک می‌گیرند یا خیر تصریح کرد: تا 14 بهمن برای رفع این مشکل فرصت داریم و مطمئن باشید تمام راه‌ها را به کار می‌گیریم. قرار است وکیل ایتالیایی باشگاه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و اگر ظرف سه یا چهار روز آینده به نتیجه نرسیم از طریق وزارت امور خارجه اقدام می‌کنیم مطمئنا مسئولان این وزارتخانه هم برای رفع مشکل پیش آمده به باشگاه استقلال کمک می‌کنند. 

بزرگی درباره آخرین وضعیت شاکیان خارجی استقلال اظهار داشت: از آنجایی که پیگیری پرونده حقوقی این بازیکنان در حوزه کمیته حقوقی باشگاه استقلال نیست چندان اطلاعی نسبت به این امر ندارم. 


افضلی مدیر و مانوسی‌فر مشاور بین‌الملل باشگاه پرونده بازیکنان خارجی را با تسلط کامل پیگیری می‌کنند تا آنجایی که می‌دانم دو تا سه بازیکن مطالباتی از استقلال دارند اما به جز عادل شیحی پرونده سایر بازیکنان به منطقه خطر نرسیده است. 


وی درباره آخرین وضعیت صدور کارت بازی آندرانیک تیموریان و سرور جپاروف تصریح کرد: طبق توافقی که افتخاری با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته قرار شد بخشی از بدهی‌های باشگاه استقلال از محل درآمدهای ما پرداخت شود. بر همین اساس فدراسیون فوتبال به باشگاه استقلال اختیار داده مطالبات خود را وصول و از همین طریق ده درصد مطالبات انضباطی خود را پرداخت کند. بنابراین مشکلی برای ثبت قرارداد و صدور کارت بازیکنان جدید استقلال وجود ندارد. 

معاون حقوقی باشگاه استقلال در پایان درباره تکلیف قرارداد بازیکنان جدید این تیم در صورت مخالفت فیفا با رفع محرومیت آبی پوشان پایتخت گفت: در مورد این موضوع باید بررسی‌های لازم انجام شود و نمی‌توان قاطعانه اظهار نظر کرد. قرارداد جپاروف تا کنون با باشگاه استقلال به ثبت نرسیده و امیدواریم  اگر محرومیت ما رفع نشد با وی به توافق برسیم البته در مورد آندرانیک تیموریان مشکلی وجود ندارد. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار