درخواست برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در ونزوئلا+ تصاویر

احزاب مخالف در ونزوئلا با برپایی تظاهرات گسترده خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز؛ بحران سیاسی در ونزوئلا ابعاد وسیعی به خود گرفته است و حامیان اپوزیسیون در این کشور خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام شده‌اند. مخالفان "نیکولاس مادورو"، رئیس جمهور ونزوئلا، با پلیس ضد شورش این کشور در جریان تظاهرات روز گذشته درگیر شدند. تظاهرکنندگان خواستار برکناری "مادورو" و انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری بودند.

درخواست برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در ونزوئلا+ تصاویر

مخالفان "مادورو" با پرتاب کردن کیسه‌های آرد به سمت پلیس در دور جدیدی از تظاهرات علیه رئیس جمهور ونزوئلا شرکت کرده و خواستار پایان دادن به 18 ماه حکومت سوسیالیستی وی شدند.

اعتراض به رئیس جمهور 54 ساله ونزوئلا در سراسر کشور برقرار است و مردم با راهپیمایی‌های پیاپی، شکایت خود را از دولت مادورو ابراز می‌کنند. در راهپیمایی ایالت "تاچیرا"، که دارای بیشتر تعداد مخالفان مادورو است، برخی از معترضان با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

در کاراکاس نیز چند هزار نفر از حامیان اپوزیسیون ونزوئلا دست به راهپیمایی علیه دولت "مادورو" زده و کارتن‌های خالی داروها را به زمین انداختند که نشانه‌ای از کمبود مواد دارویی در این کشور است.

درخواست برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در ونزوئلا+ تصاویر

معترضان در "تاچیرا" به سمت دفتر شورای انتخابات ملی یورش بردند و نیروهای امنیتی برای متوقف کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد. در کاراکاس نیز پلیس برای متفرق کردن معترضانی که خیابان‌ها را مسدود کرده بودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر مردم ونزوئلا خواستار برگزاری رفراندوم در سال گذشته میلادی بودند؛ اما دادگاه‌ها و مقام‌های انتخاباتی این کشور مانع از برگزاری رفراندوم شده و مدعی هستند اپوزیسیون امضاهای جعلی جمع آوری کرده است.

دوره شش ساله ریاست جمهوری مادورو اوایل 2019 پایان می‌یابد.

درخواست برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام در ونزوئلا+ تصاویر


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار