بی اعتنایی مادورو به پارلمان ونزوئلا، خشم نمایندگان را برانگیخت

رئیس جمهور ونزوئلا بار دیگر با بی اعتنایی به خواسته پارلمان، خشم نمایندگان مجلس را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با خودداری از ارائه گزارش سالانه ای که مطابق قانون اساسی ونزوئلا می بایست روز یکشنبه به پارلمان تسلیم کند، بار دیگر خشم نمایندگان پارلمان را برانگیخت.

رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا روز یکشنبه سخنرانی خود را ساعت هفده به وقت گرینویچ در برابر دیوان عالی کشورش آغاز کرد. دیوان عالی ونزوئلا یک سال پیش پارلمان را غیرقانونی اعلام کرد و از آن زمان تمام تصمیمات نمایندگان را لغو کرده است.

مطابق با قانون اساسی ونزوئلا، نیکلاس مادورو می بایست روز یکشنبه گزارش سالانه خود را به پارلمان ارائه می کرد. اما یازدهم ژانویه سال گذشته میلادی دیوان عالی ونزوئلا تمام مصوبات و تصمیمات پارلمان را بی اعتبار دانست.

این موضع تند دیوان عالی ونزوئلا بر ضد پارلمان پس از آن اتخاذ شد که پارلمان انتخاب سه نماینده آنتی چاویست (مخالف دولت) را به رغم شک و ظنهایی که درباره نحوه انتخاب شدن آنها وجود داشت، تائید کرد.

خولیو بورگس رئیس جدید پارلمان ونزوئلا روز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در کاراکاس تاکید کرد خودداری مادورو از ارائه گزارش سالانه به نمایندگان حاکی از آن است که وی قانون اساسی کشور را رعایت نمی کند.

دادگاه عالی عدالت ونزوئلا هفته پیش نیز اعلام کرد پارلمان که تحت کنترل احزاب مخالف دولت است و از پنجم ژانویه ریاست آن تغییر یافت، در وضعیت انکار قدرت قرار گرفته است به همین علت تمام تصمیماتی که از پنجم ژانویه اتخاذ کرده اتخاذ کرده بی اعتبار و باطل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار