هشدار کاخ سفید درباره ادعای مالکیت پکن بر دریای جنوبی چین

کاخ سفید وعده داد با اقدامات پکن در دریای جنوبی چین مقابله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، رویکرد کاخ سفید به اقدامات سلطه‌جویانه چین نشان می‌دهد آمریکا با تسلط احتمالی پکن بر دریای جنوبی چین مقابله خواهد کرد. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و تغییر در سیاست‌های این کشور کاخ سفید پکن را در خصوص تسلط بر دریای جنوبی چین به چالش می‌کشد.

شان اسپایسر –سخنگوی کاخ سفید- روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد آمریکا باید منافع خود را در مسیر تجاری دریای جنوبی چین تضمین کند.

رکس تیلرسون –گزینه پیشنهادی ترامپ برای سمت وزیر امور خارجه- نیز پیش از این با مقایسه ساخت جزایر مصنوعی از سوی پکن با اقدامات روسیه برای الحاق کریمه زمینه یک تنش احتمالی با چین را فراهم کرد.

تیلرسون در جلسه تأیید صلاحیت خود گفت کاخ سفید باید یک پیام روشن درباره این اقدامات پکن به چین ارسال کند و به این کشور بفهماند دسترسی آن به مناطق مذکور امکان پذیر نیست.

رسانه‌های چین در این خصوص اعلام کردند هرگونه تلاشی برای مانع شدن از دستیابی چین به منافعش در این مناطق جنگ بزرگی را در پی خواهد داشت.

پکن تقریباً تمام دریای چین را متعلق به خود می‌داند و در سال‌های اخیر نیز کمپینی را برای اثبات و تقویت مالکیت خود بر این دریای مورد مناقشه راه‌اندازی کرده است. برونئی، ژاپن، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخش‌هایی از این دریا را دارند.

هشدار کاخ سفید درباره ادعای مالکیت پکن بر دریای جنوبی چین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار