وزیر خارجه چین: آمریکا باید اطلاعات تاریخی‌اش درباره دریای جنوبی چین را تقویت کند!

وانگ‌ئی در سفر به استرالیا بر لزوم رجوع آمریکا به تاریخ دریای چین برای حل مناقشات موجود تاکید کرد.

وزیر خارجه چین: آمریکا باید اطلاعات تاریخی‌اش درباره دریای جنوبی چین را تقویت کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «وانگ‌ئی» وزیر امور خارجه چین در زمان بازدید از استرالیا اعلام کرد: «آمریکا باید اطلاعات تاریخی خود درباره دریای جنوبی چین را افزایش دهد. آمریکا باید به یاد داشته باشد که توافق‌های مرتبط با جنگ جهانی دوم، ژاپن را به بازگرداندن مناطقی که از چین غصب کرده مجبور می‌کند».

اظهار نظرهای اخیر دولت آمریکا درباره آب‌های مورد مناقشه دریای جنوبی چین به هیچ وجه برای پکن خوشایند نبوده است.

رکس تیلرسون –وزیر امور خارجه آمریکا- در جلسه تأیید صلاحیتش در سنا اعلام کرد چین نباید اجازه دسترسی به جزایری که ساخته را داشته باشد. کاخ سفید نیز وعده داد از قلمروهای بین المللی در آب‌های استراتژیک دریای جنوبی چین دفاع کند.

این در حالیست که هفته گذشته جیمز متیس –وزیر دفاع آمریکا- بر لزوم یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای حل بحران دریای جنوبی چین تأکید کرد و اندکی موجب رضایت چین شد.

وانگ ئی تاکید کرد که در «اعلامیه 1943 قاهره» و «اعلامیه 1945 پوتسدام» که مربوط به اقدامات پس از جنگ جهانی دوم هستند به وضوح آمده است که مناطقی از چین که از سوی ژاپن غصب شده‌اند باید به پکن بازگردانده شوند.

وانگ همچنین اعلام کرد کشورهایی که خارج از این منطقه هستند باید از تلاش‌های چین و دیگر کشورهای منطقه برای بازگرداندن ثبات و صلح حمایت کنند.

چین ادعا می‌کند مالک بخش اعظمی از دریای جنوبی چین است. این در حالیست که تایوان، مالزی، ویتنام، فیلیپین و برونئی نیز مالکیت بخش‌هایی از این دریا را که شامل ذخایر گاز و نفت هستند، متعلق به خود می‌دانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار