کره جنوبی خواستار استقرار سریع سامانه دفاع موشکی آمریکا در منطقه شد

رئیس جمهور موقت کره جنوبی از لزوم استقرار سامانه ضد موشکی آمریکا بخاطر تهدیدهای کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "هوآنگ کیو آن"، رئیس جمهور موقت کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد استقرار سامانه دفاعی ضد موشکی آمریکا نباید به تأخیر بیفتد؛ زیرا تهدید موشک های هسته ای کره شمالی رو به افزایش است.

کره جنوبی و آمریکا اعلام کرده‌اند استقرار سامانه ضد موشکی "تاد" به منظور محافظت در برابر توانایی های بالستیک و هسته ای کره شمالی انجام می گیرد. این در حالیست که چین معتقد است رادار قدرتمند سامانه دفاعی "تاد" می تواند تا خاک این کشور نفوذ کند. به همین دلیل تعدادی از مقامات عالیرتبه پکن خواستار تأخیر یا لغو استقرار این موشک هستند.

هوآنگ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: کره شمالی در حال گسترش توانایی های هسته ای و توسعه فناوری ساخت سلاح های هسته ای است. هم اکنون زمان آن نیست که بخواهیم مسائل هسته ای کره شمالی را حل و فصل کنیم. 

وی در ادامه در خصوص واکنش چین به این مسئله هم ابراز نگرانی کرد.

تاد یک سامانه موشکی ضد بالستیک است که بوسیله شرکت "لاکهید مارتین" ساخته شده است. موشک این سامانه کلاهکی حمل نمی کند و با انرژی جنبشی خود موشک دشمن را نابود می کند.

با وجود تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی، این کشور تاکنون تعدادی آزمایش موشکی و هسته ای انجام داده است. کره شمالی و جنوبی همچنان در جنگ با یکدیگر به سر می برند؛ زیرا درگیری های دو کره در سالهای 1950 تا 1953 با آتش بس و بدون دستیابی به یک توافق صلح دائمی پایان یافت.

به دنبال عزل "پارک گون هه"، رئیس جمهور کره جنوبی بخاطر فساد مالی و سوء استفاده از قدرت، وظایف ریاست جمهوری به طور موقت به "هوانگ کیو آن"، نخست وزیر این کشور واگذار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار