اصفهان؛

احتمال راه اندازی قطار شهری تا پایانه صفه در نیمه اول سال آینده

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در بخش عمرانی بودجه به گونه ای پیشنهاد شده که طرح های نیمه کاره بزرگ شهری در سال 96 به نتیجه رسیده و خط یک قطار شهری تا پایانه صفه در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا امینی اظهارکرد: بودجه سال 96 بر اساس چارچوب های اصلی برنامه اصفهان 1400 که برنامه 5 ساله فرادستی شهرداری اصفهان است، تنظیم شد.
وی گفت: در فرایند بررسی بودجه، طی یک ماه در کمیسیون های تخصصی شورای شهر و در نهایت در صحن علنی شورا به جمع بندی نهایی خواهیم رسید تا با تصویب یک بودجه منطقی راه را برای توسعه، پیشرفت و توازن در محلات و مناطق و رضایتمندی هر چه بیشتر مردم هموار کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: رقمی که شهرداری اصفهان برای بودجه سال 96 اعلام کرده، نسبت به راهبردهای شورای اسلامی شهر مقداری فراتر است و باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: شورای شهر در راهبردها بودجه 2500 میلیارد تومانی را به شهرداری توصیه کرده بود اما شهرداری 3000 میلیارد تومان پیشنهاد بودجه ارایه کرده است که 500 میلیارد تومان آن برای اوراق بهادار و اسناد خزانه دولتی جهت تسریع و تقویت مایه های مالی قطار شهری اصفهان پیش بینی شده و باید مورد بررسی قرار گیرد.
امینی افزود: در بخش 2500 میلیارد تومان نیز 22 درصد آن به امور جاری تعلق یافته و مابقی برای امور عمرانی تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش عمرانی بودجه به گونه ای پیشنهاد شده که طرح های نیمه کاره بزرگ شهری در سال 96 به نتیجه رسیده و خط یک قطار شهری تا پایانه صفه در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمهیدات لازم برای تحقق این مهم با مشارکت بخش خصوصی، اسناد خزانه دولتی و اوراق مشارکت پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: در بودجه سال آینده توسعه حجمی فضای سبز واستفاده از گونه های سازگار با شرایط اقلیمی و کم آبی شهر اصفهان و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستورکار قرار دارد و البته برای تفریح و شادابی مردم هم برنامه های خوبی پیش بینی شده است.
امینی طرح های بزرگ مقیاس بودجه سال آینده را بخش های ترافیکی، حمل و نقل عمومی و محیط زیستی عنوان کرد و گفت: با یک مواجهه منطقی از حیث تحقق اعتبارات، دسترسی به منابع و ایجاد فضاهای سالم برای استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی، قرار است اتفاقات خوبی در سال 96 بیفتد.
وی ادامه داد: خدمات شهری، محیط زیست و ترافیک بیشترین سهم بودجه سال 96 شهرداری را به خود اختصاص داده اند زیرا هر چه برنامه های فرهنگی و شاد در شهر باشد اما محیط سالمی نداشته باشیم و آلودگی هوا، دود و مظاهر آلودگی سمعی و بصری در شهر بیداد کند، مردم راضی نخواهند بود .




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.