اصفهان؛

۱۱ درصد بودجه عمرانی امسال به فضای سبز اختصاص دارد

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: ۱۱ درصد بودجه عمرانی امسال به فضای سبز اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ندا واشیانی پور در جمع خبرنگاران گفت : در مجموع خسارات سالیانه آلودگی هوا در ایران یک هزار و ۱۱۲ میلیون دلار معادل ۱۴ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال است.
وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا اثرات جبران ناپذیری را نیز بر سلامتی شهروندان دارد، تصریح کرد: در این راستا یکی از رویکردهای مهم شهری کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان با تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های مؤثر بوده و هست.
واشیانی‌پور سهم حمل و نقل و نقل عمومی از بودجه عمرانی سال جاری ۳۰ درصد است، اضافه کرد: در بودجه عمرانی سال ۹۵ مبلغ ۴۱۴ میلیارد تومان به طرح قطار شهری و مبلغ ۲۰۳ میلیارد تومانبه احداث مسیر و ایستگاه اتوبوس تندرو و مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال به خرید اتوبوس و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافته و برای سایر موارد حمل و نقل عمومی نیز صد میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مجموعاً مبلغ ۶۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه حمل و نقل شهری در سال ۹۵ دیده شده است.
وی با بیان اینکه همچنین ۱۱ درصد از سهم بودجه عمرانی ۹۵ به فضای سبز اختصاص یافته است، گفت: در راستای پروژه مترو مطالعات امکان سنجی حمل و نقل انبوه از سال ۷۴ تا ۷۷ طول کشید و آغاز عملیات اجرایی خط یک در سال ۱۳۸۰ آغاز شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه طول مسیر خط یک قطار شهری ۲۰.۲ کیلومتر است که از شهرک قدس تا صفه ادامه دارد و دارای ۲۰ ایستگاه است، افزود: در فاز یک این پروژه ایستگاه های قدس، بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر، شهدا و تختی دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه در فاز دوم خط یک قطار شهری اصفهان ایستگاه‌های میدان امام حسین(ع)، میدان انقلاب، سی و سه پل، شریعتی، میدان آزادی و در فاز ۳ دانشگاه، کارگر، کوی امام و صفه دیده شده است، ابراز داشت: در مجموع پیشرفت فیزیکی در مسیر خط یک قطار شهری ۸۲ درصد بوده و حداکثر سرعت قطار شهری ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
واشیانی‌پور با بیان اینکه ۱۰ ایستگاه خط یک قطار شهری سال گذشته به بهره برداری رسید، تاکید کرد: امیدواریم در آینده مردم از خط یک قطارشهری به طور کامل بتوانند استفاده کنند.
وی به مشخصات کلی خط ۲ متروی اصفهان اشاره کرد و افزود: طول مسیر خط ۲ متروی اصفهان ۲۴ کیلومتر است و تعداد ایستگاه های آن ۲۳ ایستگاه است و از شهرک امام حسین(ع) تا خمینی شهر است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مطالعات فاز دو ایستگاه ها و تونل خط دو در حال انجام است و عملیات اجرایی ایستگاه ها و تونل های خط ۲ در شرف آغاز شدن است، اظهار کرد: همچنین پروژه شفت ورودی دستگاه مکانیزه حفار در حال تکمیل است.
وی طول خط سه مترو اصفهان را نیز ۸.۸ کیلومتر عنوان کرد و ابراز داشت: این خط نیز دارای هشت ایستگاه است که شامل ایستگاه‌های آزادی، حکیم نظامی، ارتش، جانبازان، باغ فردوس، قائمیه و اسلام آباد است.
واشیانی‌پور با اشاره به اینکه یکی از وسائل حمل و نقلی که شهروندان به صورت مداوم از آن استفاده می‌کنند، اتوبوس است، تاکید کرد: عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان بیش از هشت سال است و یکی از نکاتی که خود مردم به طور مرتب به آن اشاره می‌کردند فرسودگی برخی از اتوبوس‌های در حال تردد شرکت اتوبوسرانی است و بهینه سازی ناوگان یکی از مطالبه های جدی مردم شهر در راستای کمک به کاهش آلودگی هوا بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ۲۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری و ۱۱۰ اتوبوس ۱۴ متری و ۲۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری و ۴ دستگاه اتوبوس های دیگر در نظر گرفته شد که لایحه آن توسط شورای اسلامی شهر اصفهان مصوب شد.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه خطوط BRT تمام اتوبوس های جدید و مخصوص این خطوط جای اتوبوس‌های فرسوده را می‌گیرد، تصریح کرد: با وجود رکود اقتصادی اعتبار بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید اتوبوس های یورو ۴ در نظر گرفته شده است.
واشیانی پور با بیان اینکه برند این اتوبوس ها متعلق به کشور سوئد است که در داخل کشور توسط شرکت تولیدی و صنعتی ایرانی تولید می شوند، افزود: این اتوبوس ها با استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ دارای بالاترین استانداردهای زیست محیطی و مجهز به فیلترهای دودزا است که عملاً به جای دودآلوده بخار آب وارد هوای شهرمان می کند.
وی با اشاره به اینکه همچنین شکل فیزیکی آنها به گونه ای است که مجهز به «پیاده رمپ» است و سالمندان، معلولین و جانبازان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند، گفت: ۵۰۰ اتوبوس یورو ۴ با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به زودی وارد ناوگان اتوبوس رانی می شوند که امیدواریم موجب رضایت شهروندان شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.