همدان؛

رونمایی از کتاب گلستان یازدهم

کتاب گلستان یازدهم خاطرات همسر سردار شهید علی چیت سازیان در حوزه هنری همدان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب گلستان یازدهم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در مراسم رونمایی از این کتاب حجت ‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس، محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری، زهرا پناهی‌روا همسر شهید چیت‌ سازیان، بهناز ضرابی‌ زاده نویسنده کتاب و شماری از علاقه مندان حوزه نشر حضور داشتند.

گلستان یازدهم شامل خاطرات زهرا پناهی‌روا از زندگی مشترک یک سال و اندی  با شهید علی چیت‌سازیان است که با نثری روان و داستان‌گونه به قلم بهناز ضرابی‌زاده نوشته شده است

این کتاب را انتشارات سوره مهر در 2 هزار و 500 نسخه و 36 صفحه به چاپ رسانده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم با اشاره به نقش پراهمیت نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس و جایگاه شهدا گفت: ما به کسانی که امروز علم شهدا را برافراشته نگاه داشتند، افتخار می‌کنیم.

حمیدرضا حاج‌بابایی با اشاره به اینکه افتخار می کنیم به ملتی که بعد از37 سال امروز انقلاب را با نشاط نگاه داشتند و از رهبری چنان دفاع کردند که شهیدان دفاع کردند گفت: ملتی که جوانانی را پرورش داده که امروز از حریم حضرت زینب(س) دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به نقش شهید چیت سازیان در دفاع مقدس و لزوم معرفی این شهید به جوانان گفت: امیدواریم خداوند به ما توان بدهد تا مسیرآنها را طی کنیم و در دل ما نسبت به شهیدان غل و غشی ایجاد نشود تا راه آنها را ادامه دهیم.

مدیر دفتر ادبیات پایداری نیز با بیان اینکه نویسنده کتاب گلستان یازدهم عهدی نانوشته برای حضور در این حوزه دارد، گفت: امروز زنان در ادبیات دفاع مقدس نقش ویژه ای دارند

مرتضی سرهنگی با اشاره به نویسندگان تازه‌ نفس در ادبیات دفاع مقدس، بر برنامه‌ریزی برای هدایت این نسل تأکید کرد و گفت: اگر برای این نسل برنامه‌ریزی نکنیم به اهداف خود نمی‌رسیم.

زهرا پناهی‌روا، همسر شهید چیت‌سازیان و راوی کتاب نیز در این مراسم با بیان اینکه این کتاب مجموعه خاطرات حدود یک‌سال و هشت ماه زندگی مشترکش با شهید چیت‌سازیان و سیر سلوک این شهید است گفت: جوانان بدانند که این شهید در 25 سالگی فاتح زمین و آسمان شد و هر چند این زندگی کوتاه بود، اما عمری درس گرفتم.

در این مراسم خانم ضرابی زاده نویسنده کتاب با قرائت متن یادداشت رهبر معظم انقلاب بر کتاب؛ یک جلد از این کتاب را که مزین به دستخط مقام معظم رهبری بود به راوی هدیه داد

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار