الشیخ احمد خواهان بازگشایی فرودگاه صنعا شد/تلاش‌ سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس در یمن

فرستاده سازمان ملل به یمن خواهان بازگشایی فرودگاه صنعا و ازسرگیری پروازها در این فرودگاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن پس از دیدار با هیئت انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در صنعا گفت: من با مسئولان کنگره سراسری یمن و جنبش انصارالله دیدار و با آن‌ها درباره آتش‌بس صحبت کردم.  

وی تأکید کرد: بسته بودن فرودگاه صنعا به روی غیرنظامیان تأثیر منفی بر اوضاع انسانی در یمن دارد. ما خواهان بازگشایی فرودگاه صنعا و ازسرگیری پروازهای تجاری در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم. 

الشیخ احمد تأکید کرد: ما به عنوان سازمان ملل دولت احمد بن دغر (نخست وزیر دولت مستعفی یمن) را به رسمیت می‌شناسیم و این نکته واضحی است و همواره نیز واضح خواهد بود. 

فرستاده سازمان ملل به یمن برای بررسی طرح خود جهت حل و فصل بحران در این کشور به صنعا سفر کرده بود. وی پس از پایان دیدارهایش با مسئولان یمنی امروز (دوشنبه) صنعا را ترک کرد. 

منابع یمنی نیز اعلام کردند که الشیخ احمد وعده داده که برای لغو هرچه سریع‌تر ممنوعیت پروازها در فرودگاه صنعا بر عربستان فشار بیاورد. 

به گفته این منابع، فرستاده سازمان ملل به یمن با هیئت صنعا موافقت کرده که کمیته‌های آتش‌بس و هماهنگی قبل از انتقال به منطقه ظهران در جنوب عربستان به اردن بروند. این کمیته پس از پایان مقدمه‌چینی بعد از یک هفته آتش‌بس را اعلام خواهد کرد. 

این منابع اعلام کردند: الشیخ احمد طرح قبلی خود را برای حل و فصل بحران بدون انجام هیچ گونه اصلاحاتی ارائه و تأکید کرده است که عبد ربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن با این طرح همچنان مخالف است. 

هیئت صنعا نیز از فرستاده سازمان ملل خواستند اقداماتی را که برای حل بحران اتخاذ خواهد شد و همچنین نشست‌های کمیته آتش‌بس و هماهنگی را تا زمان اعلام آتش‌بس زمان‌بندی کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار