یزد؛

موادمخدر به عنوان یکی از معضلات اساسی جامعه

بخش زیادی از جرایم و آسیب های اجتماعی در رابطه مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سردار ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی استان گفت: اعتیاد به مواد مخدر از دغدغه های اساسی خانواده ها می باشد و وجود یک فرد معتاد باعث نا امنی در خانواده و جامعه است.

وی افزود: موادمخدر یکی از معضلات اساسی جامعه و مهم ترین دغدغه خانواده ها بوده که ذهن خانواده ها را به خود مشغول کرده و مبارزه با موادمخدر به عنوان اولویت اول ناجا نیز است.

وی  بخش زیادی از جرایم و آسیب های اجتماعی را در رابطه مستقیم و غیرمستقیم با موادمخدر دانست و تصریح کرد: اعتیاد به موادمخدر سرمنشاء بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است.

کاکاوند بر مبارزه همه جانبه پلیس با این معضل تاکید کرد و اظهار کرد: یکی از مهمترین این آسیب ها که ریشه در بسیاری از جرایم دارد بحث قاچاق، توزیع و تبعات سوء مصرف موادمخدر است.

وی گفت: با پیگیری های پلیس یزد و تاسیس و راه اندازی مرکز درمانی ترک اعتیاد، معتادان ولگرد و متجاهر و آشکار و همچنین معتادانی که برای خانواده ها مزاحمت داشته اند جمع آوری و با هماهنگی مقامات قضائی به این مرکز تحویل داده شده که اثرات بسیار مثبتی را داشته است.

این مقام ارشد انتظامی، امنیت کنونی این استان را حاصل تلاش و زحمات شبانه روزی کارکنان پلیس برشمرد و خاطرنشان کرد: متلاشی کردن باندهای عمده موادمخدر، دستگیری خرده فروشان توزیع کنندگان موادافیونی و نیز دستگیری معتادان متجاهر از اقدامات خوب ماموران پلیس این استان بوده است.

سردار کاکاوند تصریح کرد: در کنار همه این موضوعات و اقدامات عملیاتی پلیس، بحث فرهنگ سازی و آموزش به صورت ویژه در دستور کار بوده که این اقدامات ارتقاء امنیت و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان را در پی داشته است.

فرمانده انتظامی استان مبارزه با موادمخدر را نیازمند عزم همگانی دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با همراهی و حمایت شهروندان و همه دستگاه های ذیربط در این امر شاهد ریشه کن شدن این بلای خانمان سوز باشیم.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار