یزد؛

برگزاری اولین همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید

اولین همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در نیروگاه تولید برق اشکذر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛عارف وهاب‌زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید  استان که در سالن نیروگاه مدیریت تولید برق شهرستان اشکذر برگزار شد از تدوین شیوه‌نامه جدید نحوه برخورد کارفرمایان با کارگران معتاد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
 
 وهاب‌زاده افزود : در حال حاضر جمعیتی بالغ‌بر 220 میلیون نفر در حدود 180 کشور جهان مصرف‌کننده این مواد هستند.
 
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت : بحث مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به‌عنوان یکی از چهار بحران اصلی جوامع در هزاره سوم شناخته می‌شود.
 
عارف وهاب‌زاده  اهمیت توجه بیشتر به کاهش سن اعتیاد در بین جوانان از سوی مسئولین را یادآور شد و گفت: متأسفانه افزایش انواع مواد مخدر صنعتی پیامد و خسارات جبران‌ناپذیری برای جامعه ازجمله طلاق، کودک آزادی، همسر آزاری در پی داشته است.
 
وهاب‌زاده استراتژی کاهش عرضه از زمان ورود قاچاق مواد مخدر، سیاست درمان و حمایت‌های اجتماعی، کاهش تقاضا و پیشگیری از اعتیاد برای افراد سالم را ازجمله مهم‌ترین اقدامات پیشرو مسئولین مبارزه با مواد مخدر در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس سند جامع پیشگیری چهار کانون خانواده، محله و محیط‌های آموزشی و کاری در اولویت کاری این مجموعه‌ها قرار دارد.
 
فرماندار اشکذر در سخنرانی خود بابیان اینکه امروزه بحث مواد مخدر به‌عنوان یکی از معضلات مهم کشور و نظام جمهوری اسلامی مطرح است تصریح کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی و مسائل امنیتی که در کشور وجود دارد ریشه در این مواد افیونی دارد و به همین دلیل یکی از دغدغه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی بحث مبارزه با مواد مخدر است.
 
رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشکذر در بخش دیگر صحبت‌های خود برگزاری همایش‌ها و جلسات توجیهی، آموزشی در خصوص ضرورت توجه بیشتر به مقوله مواد مخدر را بااهمیت و مؤثر عنوان کرد.
 
وی افزود: برخورد و اخراج کارگران معتاد سبب شکل‌گیری بسیاری از مشکلات پیرامون خانواده آن‌ها می‌شود که اجرای این قانون اقدامات مؤثر و مفیدی در حفظ و استحکام خانواده کارگران معتاد ایفا خواهد کرد.
 
محمدعلی شاه‌حسینی  برخورد قهرآمیز برخی خانواده‌ها و کاهش سن اعتیاد در بین جوانان را برای جامعه خطرناک عنوان کرد و افزود: با هماهنگی، تعامل و عزم ملی و از همه مهم‌تر افزایش آگاهی خانواده‌ها می‌توان اقدامات اساسی و بنیادینی در این خصوص انجام داد.
انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار