قارداشی: تیم ملی تا ابد برای عالمیان ها نیست/ کاش کودکانمان لباس ستاره های ایرانی را بپوشند

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: بازیکنان تیم ملی برای افتخار آفرینی کشور تلاش می کنند به همین دلیل نباید در هنگام مشکل به آن ها پشت کنیم و نگاه جانب دارانه داشته باشیم.

قارداشی :تیم ملی تا ابد برای عالمیان ها نیست/کاش کودکانمان لباس ستاره های ایرانی را بپوشندمهرداد علی قار‌داشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص مسائل داغ این روزهای تنیس روی میز به گفتگو پرداخت.

قارد‌اشی در پاسخ به این سوال که آیا انتصاب ها در تیم ملی باعث تضعیف روحیه دیگر ورزشکاران می‌شود یا خیر ، بیان داشت: باید دقت کنیم گذشته،‌ حال و آینده را برای تصمیم‌گیری‌هایمان مد نظر قرار بدهیم و برخی از اتفاقات را فراموش نکنیم به هر حال باز‌یکنانی مانند نیما و نوشاد عالمیان در سال های گذشته زحمت زیادی برای تنیس روی میز کشیده‌اند. آنها علاوه بر اینکه باعث شناخت این رشته در میان جوانان شدند افتخارات زیادی را هم کسب کردند. حال با توجه به این مسائل ما نباید در این شرایط خاص که این دو باز‌یکن دچار مصدو‌میت و مشکل شده‌اند آنها را فراموش کنیم. باید سلامتی بازیکنان اولویت ما باشد و همچنین به نفر‌اتی که زحمت زیادی کشیده‌اند احترام بگذاریم به هر حال برادران عالمیان هم این روزها را سپری کردند و نباید ما این  تصور را داشته باشیم که تیم ملی همیشه برای آنهاست. نه در فدراسیون تنیس روی میز و نه در فدر‌اسیونهای دیگر هیچ چیزی متعلق به شخص نیست. خوشبختانه ما در این فدراسیون تیمی را داریم که تجربه آنها در این رشته بین 35 تا 50 سال است. این اشخاص بسیار دلسوز هستند و تلاش می‌کنند بهترین تصمیم را  اتخاذ کنند. باز هم می‌گویم ما نباید به خاطر یک مشکل بازیکنان و افتخار آفر‌ینانمان را فراموش کنیم. متاسفانه برخی جانب دار‌انه نسبت به این مسائل نگاه می‌کنند و حاشیه ایجاد می‌کنند اما ما اینگونه عمل نمی‌کنیم و تنها هدف ما موفقیت کشورمان است به همین دلیل خود من به خودم آسیب نمی‌زنم و با ‌تصمیماتم اعتماد دیگران و مجمع را به خود سلب نمی‌کنم. ما وظیفه داریم بهترین تصمیم‌ها را بگیریم و شک نکنید با در نظر گرفتن همه جوانب بهترین آن را اتخاذ می‌کنیم.

رئیس فدراسیون در خصوص تغییرات صورت گرفته در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز و بازخورد آن عنوان کرد: نظر من بر اساس نظرات سایر ورزشکاران چه در بخش آقایان و چه در بخش خانمهاست ،خوشبختانه مدیر تیم‌های ملی،‌ سرمربی تیم ملی و سایر بازیکنان از نحوه برگزاری رقابت ها رضایت داشتند و ما به همین دلیل بازخورد آن را مثبت ارزیابی می‌کنیم. اما متاسفانه با وجود برگزاری این رقابت ها چند باز‌یکن دچار مصدومیت‌هایی شدند که یکی از آنها که مالمیر‌ی بود و حتی مسابقات لیگ را هم از دست داد.

وی افزود: بازیکنان پس از آنکه دچار مصدو‌میت و مشکل شدند با نظر پزشکان آکادمی ملی المپیک و فدراسیون پزشکی قرار شد که در مسابقات شرکت نکنند. به هر صورت برای ما سلامتی بازیکنان اهمیت دارد و می‌دانیم که قرار است حداقل 10 سال دیگر از آنها استفاده کنیم پس نباید به آنها آسیب بزنیم و فراموششان کنیم. از طرفی باید قبول کنیم که برخی دیگر از بازیکنان مانند افشین نوروزی خستگی و فشار را تا دور آخر تحمل کردند. البته باید بگویم که این دو موضوع که به آن اشاره شد به علاوه آنکه ممکن است برخی از این بازیکنان در آینده و در برخی از مسابقات برای ما افتخار آفرینی کنند مجموعه عواملی است که در تصمیم گیری ما برای آینده تیم ملی تاثیر گذار است. باز هم می‌گویم اولویت ما سلامتی ورزشکاران است و ما تلاش می‌کنیم با مد نظر قراردادن این سه محور تصمیمات مورد نظر و به امید خدا صحیح را اتخاذ کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات لیگ بانوان هم مانند سایر مسابقات تغییری خواهد کرد یا نه عنوان کرد: فراموش نکنیم که اصحاب رسانه چه دیداری و چه شنیداری باید از بانوان حمایت کنند تا آنها دیده شوند، برنامه آن است که در سال آینده لیگ بانوان را متفاوت تر از همیشه برگزار کنیم. 

قار‌داشی ادامه داد : من مخالف توجه زیاد و اختصاصی به ورزش های پرطرفدار هستم، آن هم زمانی که در کشور ما افراد زیادی وجود دارند که در گوشه و کنار کشور در حال فعالیت ورزشی هستند. متاسفانه با وجود کارهای زیادی که در سایر نقاط کشور صورت می‌گیرد توجه‌ ها آنگونه که باید و شاید نیست. من معتقدم که بیش از حد به برخی رشته‌ها توجه می‌َشود اگر توجه کنیم کشورهایی مانند چین و آمریکا تنها بر روی یک رشته مانند فوتبال تمرکز نمی‌کنند،‌ بلکه تلاش می‌کنند تا همه رشته‌ها رشد یکسانی داشته باشند و پرچم کشورشان به اهتزاز در بیاید. اما در کشور ما اینگونه نیست و ورز‌شکارانی مانند احسان حدا‌دی که تنها در زمان مدال آوری دیده می شوند، مطمئنم که اگر ‌حمایت ها خوب باشد ورزشکاران انگیزه‌های بیشتری پیدا می‌کنند.

رئیس فدراسیون روی میز در پایان عنوان کرد: متاسفانه ما در این سال ها عملکرد خوبی نداشتیم و زمینه رشد و پیشرفت ورزشکاران را به خوبی فراهم نکردیم. اگر کمی دقت کنیم در مدارس به جای آنکه بر تن فرزندانمان لباس‌هایی با نامهای ورزشکاران ایرانی ببینیم نام افراد خارجی را می‌بینیم. البته در پایان باید بگویم که صدا و سیما زحمت زیادی کشیده و ما از آنها بسیار ‌ممنونیم اما به هر حال مسائلی وجود دارد که خواستیم آنها را  به عنوان درد و دل مطرح کردیم.

وی در خصوص تغییر نام یک باشگاه لیگ برتری به شهدای آتش ‌نشانان گفت: فدراسیون برای ارج نهادن به ارزش آتش ‌نشانان و ماندگار شدن نام این عزیزان تصمیم گرفت تا با حامیان مالی وارد صحبت شده و زمینه تغییر نام تیم صندوق ضمانت صادرات را به شهدای آتش نشان فراهم کند. در هر صورت این وظیفه فرهنگی بود که بر دوش فدراسیون وجود داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار