همدان؛

526 کمیته کودک و نوجوان همدان در دهه فجر

به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۲۶ عنوان برنامه در استان اجرا می شود.

526 کمیته کودک و نوجوان همدان در دهه فجربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: در نشست خبری کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه این برنامه ها در یک هزار و 170 دفعه اجرا می شود، افزود: 19 دستگاه از جمله اداره کل امور کتابخانه ها، ورزش و جوانان، صداو سیما، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی شهرداری عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان همدان هستند.

محمدرضا جوادی ادامه داد: اجرای جشنواره پویا نمایی با محوریت کودکان و نوجوانان، برگزاری نمایشگاه های تخصصی حوزه کودک و نوجوان، عصر شعر و داستان کودک و نوجوان از جمله برنامه های شاخص دهه فجر امسال است.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش و پرورش، ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در سطح آموزشگاه ها اجرا و سرود یک هزار و 357 نفره توسط دانش آموزان همدانی در راهپیمایی 22 بهمن امسال برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان تاکید کرد: ویژه برنامه های جشن دهه فجر در مهدکودک ها توسط بهزیستی و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با حضور کودکان و نوجوانان توسط معاونت فرهنگی شهرداری همدان برگزار می شود.

جوادی اظهار کرد: صداو سیمای مرکز همدان پخش ویژه برنامه های محتوایی کودک و نوجوان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره های مختلف همچون جشنواره موسیقی در حوزه نوجوانان و در اداره کل ورزش و جوانان نیز جام های ورزشی برای جامعه هدف کودک و نوجوان را در دهه فجر امسال در دستور کار دارند.

وی بر بهره گیری از روش های شاد، خلاقانه و اثرگذار برای بازخوانی و بازگویی اتفاقات دوران پیروزی انقلاب اسلامی برای جامعه هدف کودک و نوجوان تاکید کرد و گفت: باید با معرفی درست وقایع و شخصیت ها و بحث های آزاد یا کارگاه های مختلف حوزه های هنری به نوعی اثرات انقلاب را برای کودکان و نوجوانان ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در شهرستان نهاوند همزمان با دهه فجر افتتاح می شود گفت: برای راه اندازی هر مرکز سیار روستایی حدود 700 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و هر مرکز سیار کانون به 20 روستای کمتر برخوردار خدمات ارائه می کند و با راه اندازی این مرکز تعداد مراکز کانون همدان به 20 مرکز ارتقا می یابد.

وی گفت: اسامی بیش از 47 هزار نفر به عنوان اعضای کانون در سامانه این مرکز ثبت است اما بخشی از این اعضا فعال هستند و به طور مستمر از خدمات این مرکز استفاده می کنند.

جوادی در خصوص طرح کانون مدرسه اظهار کرد: در قالب این طرح بخشی از فعالیت های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در داخل مدارس برگزار می شود و در قالب این طرح 90 مدرسه و 350 کلاس درس استان از خدمات مستمر کانون پرورش فکری استفاده می کنند.

این مسئول تاکید کرد: عمده مراکز کانون در مناطق حاشیه و کمتر برخوردار مستقر است و سال گذشته پوشش مناطق حاشیه ای افزایش یافت و اولین مرکز سیار شهری با تاکید بر حاشیه های شهر راه اندازی شد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.