کرانشاه؛

دوران تصدی گری بخش دولتی در بنگاه های اقتصادی سپ‍ری شده است

استاندار کرمانشاه گفت: بخش دولتی و بخش خصوصی باید تلاش کنند فضای کسب و کار در استان را به نفع سرمایه گذاری بهبود ببخشند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  دکتر رازانی گفت : امروزه در همه جای دنیا دوران تصدی گری بخش دولتی در بنگاه های اقتصادی سپ‍ری شده و کشور ما نیز باید به سمتی حرکت کند که امور مردم به دست خود مردم اداره شود.

استاندار کرمانشاه افزود: دولت ها باید به سمت حداقلی شدن گام بردارند و تنها به امور حاکمیتی و تدوین برنامه ریزی ها و تعیین سیاست ها و جهت دهی های کلان ب‍پردازند و از این گستردگی غیرضروری خلاص شود زیرا کاهش تصدی گری ها و دخالت ها در بخش اقتصادی موجب چابک تر شدن و پویایی دولت می شود.

در این میان رفتار بخش دولتی و لایه های کارشناسی و حتی پایین تر به گونه ای بوده که نهایتاً بر فضای کسب و کار در استان اثرات بدی گذاشته است.

وی ادامه داد: تعداد سرمایه گذاران و کارآفرینان کرمانشاهی و غیرکرمانشاهی که حاضر به سرمایه گذاری در این منطقه می باشند چندان پرشمار نیستند. متاسفانه سازمان ها و ادارات دولتی با همین تعداد کم نیز همکاری مناسبی نمی کنند.

دکتر رازانی تصریح کرد: متأسفانه یک بروکراسی بسیار ‍پیچیده و توان فرسا در کشور و استان ما حاکم هست که سرمایه گذاران را گریزان و دلزده می کند.

وی بهبود فضای کسب و کار را یکی از هدفگذاری های کلان مدیریت ارشد استان معرفی کرد و گفت: بخش دولتی و بخش خصوصی باید دست به دست هم داده و تلاش کنند فضای کسب و کار را در استان به نفع سرمایه گذاری بهبود ببخشند و با تسهیل گری های بیشتر و دوری از مانع تراشی ها به کارآفرینان پیام دهند که کرمانشاه منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تصدی ، دولتی ، بنگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.