کرمانشاه؛

واکسیناسیون دام های سبک علیه تب برفکی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین از واکسیناسیون 100 هزار راس دام سبک این شهرستان علیه تب برفکی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دکتر صیاد غلامی با اشاره به مایه کوبی 100 هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان، گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری تب برفکی از ابتدای دی ماه آغاز شده و به مدت 40 روز کاری همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مایه کوبی دام‌های سبک علیه بیماری تب برفکی کاملا رایگان انجام می شود، افزود: پیش بینی شده در شهرستان هرسین 130 هزار راس دام سبک علیه این بیماری خطرناک واکسینه شوند.

به گفته این مسئول، از ابتدای اجرای طرح تاکنون حدود 82 روستا از توابع شهرستان هرسین تحت پوشش قرار گرفته و دام‌های آنان مایه کوبی شده و تا پایان طرح نیز کلیه دام‌های سبک شهرستان تحت پوشش مایه کوبی تب برفکی قرار می گیرد.

وی تب برفکی را یک بیماری خطرناک دامی عنوان کرد و گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی مختص زوج سم های اهلی و وحشی است که دام‌های نشخوار کننده همچون گاو، گوسفند و بز را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه این بیماری مهمترین و زیان بارترین بیماری واگیر دامی محسوب می‌شود، گفت: از علائم این بیماری تب، بی اشتهایی دام، بروز زخم در دهان، لنگش و... است که موجب کاهش تولید شیر و گوشت و تلفات در دام‌های جوان می‌شود.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.