کرمانشاه؛

باید آموزش عالی را برای پرورش نیروی ماهر توسعه دهیم

استاندار کرمانشاه گفت: توسعه آموزش عالی ارتباط بسیار مستقیمی با توسعه همه جانبه استان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسداله رازانی گفت: نقش دانشگاه در توسعه مناطق و آینده استان ها و کشورها نقشی اثربخش و بی بدیل است.یقینا توسعه مناطق بر توسعه دانشگاه ها منطبق است.

رازانی تصریح کرد: استان کرمانشاه هنوز تا رسیدن به توسعه با شاخص های خوب فاصله دارد و از کمبودها و محرومیت های شدیدی رنج می برد و در واقع دچار آسیب های شدیدی هستیم.

استاندار کرمانشاه گفت: بخش مهمی از راه درازمدت برطرف کردن شاخص های نگران کننده و رسیدن به وضعیت قابل قبول، از مسیر دانشگاه و تربیت نیروی انسانی می گذرد.

وی یادآور شد: اگر نگاهی به دانشگاه های استان داشته باشیم می بینیم که در یکسری از رشته ها از حداقل امکاناتی برخوردار هستیم که خوب است، اما در یکسری از رشته ها با استانداردها فاصله داریم که نیاز است تلاش کنیم و خود را به آن استانداردها برسانیم و حتی استانداردها را هم ارتقاء دهیم.

رازانی خاطرنشان کرد: باید بخش آموزش عالی استان جزو اولویت های نخست همه بخش ها و به ویژه بخش اجرایی استان قرار گیرد و در راستای ارتقاء جایگاه ارزشمند آن برآییم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 60 درصد دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه از دانشجویان بومی همین استان هستند، گفت: اگر بتوانیم گرید دانشگاه رازی را همواره ارتقاء دهیم، یقینا این دانشگاه نیز در تربیت نیروی متخصص برای کمک به توسعه استان مثمرثمرتر واقع خواهد شد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، آموزش ، عالی ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار