کرمانشاه؛

رفع نیاز محرومان جامعه با احیای سنت الهی زکات

پروژه عمرانی در شهرستان سرپل ذهاب با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل زکات پرداختی مودیان و خیران احداث شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حجت الاسلام و المسلمین جواد فاطمی نسب، امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در جلسه زکات شهرستان سرپل ذهاب گفت:تشکیل کمیته هایی به منظور فعال ساختن امورات زکات در سطح شهرستان می تواند تأثیر بسزایی در این مسئله داشته باشد که با احیاء این سنت الهی شاهد نزول برکات آسمانی باشیم.

فاطمی نسب خاطر نشان کرد: برجسته کردن فعالیت های جمعی با تشویق و ترغیب مردم و با نظارت دستگاه ذیربط در زمینه زکات ضروریست.

ملا رشید ثنایی امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاباعتمادسازی را یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات خواند و اظهار کرد: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌ کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

حیدر بهرامی، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سرپل ذهاب نیز گفت: امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات از خیران سرپل ذهابی جمع آوری شده که با این میزان زکات سهم قابل توجهی از نیاز محرومان جامعه رفع شده است.

بهرامی با اشاره به احداث و ایجاد ۱۵ پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات اشاره و خاطر نشان کرد: این پروژه های عمرانی با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل زکات جمع آوری شده در سال جاری احداث شده است.

شهرستان سرپلذهاب با ۹۰ هزارنفر جمعیت درغرب استان کرمانشاه دارای ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، نیاز ، جامعه ، سنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار