وضعیت ناسالم هوای تبریز برای گروه‌های حساس

مدیر روابط عمومی اداه کل حفاظت محیط زیست آذربایجا‌ن‌شرقی گفت: هوای تبریز در دومین روز از بهمن ماه، همچنان آلوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛قاسم زاده گفت: بر اساس شاخص AQI  (شاخص کیفی هوا) آلودگی هوای تبريز (میانگین ۲۴ ساعت گذشته) بر اساس پارامتر ذرات کمتر از 2.5 میکرون برابر  130 و  وضعيت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی افزود: شاخص آلودگی از 0 تا 50 هوای پاک، از 50 تا 100هوای سالم، از 100 الی 150 هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و همچنین از 150 الی 200 نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از 200 نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: از اول دی ماه تا امروز (دوم بهمن ماه)، دو روز سالم، دو روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها و 28 روز آلوده برای گروه‌های حساس در تبریز ثبت شده است. 

وی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: مردم با حداقل رساندن تردد با خودروی شخصی، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای مسافرت‌های درون شهری، نسوزاندن برگ و درختان در باغ‌های اطراف تبریز و شهرهای بزرگ، پرهیز از سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم، زباله و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی در راستای کاهش آلودگی هوا ایفای نقش کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.