مشهد؛

طراحی سامانه دانش آموختگان دندانپزشکی

طراحی سامانه دانش آموختگان دندان پزشکی سراسر کشور از ابتدای مهر ماه سال آینده آغاز خواهد شد.

طراحی سامانه دانش آموختگان دندانپزشکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر کارگروه ویژه توسعه و تعالی دندانپزشکی قطب ۹ آمایشی کشور، گفت: با طراحی این سامانه خواهیم توانست اطلاعات به روز از تمامی دانش آموختگان دندانپزشکی کشور داشته و کلیه نیروی انسانی خود را از این طریق تامین کنیم.

دکتر جمیله قدوسی افزود:گفت: برنامه بلند مدت ما نیز تهیه سامانه ای از دانش آموختگان دندان پزشکی سراسر کشور است؛ که در شرایط کنونی پروپوزال این برنامه نیز آماده شده است.

دکتر قدوسی افزود: این حرکت به صورت مشترک با دانشکده دندانپزشکی بیرجند انجام خواهد شد، به شکلی که از نیروهای تخصصی این دانشگاه در بحث طراحی سامانه و جمع آوری دیتاهای اولیه کمک خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه؛ کلیه دانش آموختگان دندانپزشکی کشور باید وارد این سامانه شوند و اطلاعات آن ها بر اساس تمهیداتی که در نظر گرفته شده است به صورت مداوم بروز خواهد شد.

دکتر قدوسی به ایجاد تفاهم نامه با دانشگاه بیرجند تا انتهای سال جاری اشاره کرد و گفت: با داشتن اطلاعات به روز از کلیه دانش آموختگان دندانپزشکی در این سامانه؛ ما می توانیم کلیه نیروی انسانی خود را از این طریق تامین کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در کل کلان منطقه ۹ آمایشی؛ سه دانشکده دندان پزشکی مشهد، بیرجند و بجنورد فعال هستند؛ که از سال جاری پردیس ها نیز با دانشکده ها ادغام شدند و بر این اساس تعداد دانش آموختگان ورودی ما از حدود ۹۰ به ۱۴۰ نفرافزایش پیدا کرده است.

دبیر کارگروه ویژه توسعه و تعالی دندانپزشکی قطب ۹ آمایشی کشور ادامه داد: در مجموع این سه دانشکده در حال حاضر ۲۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند؛ که در مجموع چهار سال نزدیک به یک میلیون دانشجوی دندانپزشکی در منطقه ۹ آمایشی آموزش می بینند.

انتهای پیام // ز.ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.