یادداشت اختصاصی حجت حسینی درباره نمایش «ویتسک»؛

ویتسک گفتنی نیست، ویتسک را باید دید

اگر قرار به شنیدن ویتسک بود ما هر روز صداهای خیلی از ویتسک‌ها را می‌شنیدیم.

حجت حسینی بازیگر نمایش«ویستک» در یادداشتی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت:به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت حسینی کارگردان نمایش «ویتسک» درباره این نمایش یادداشتی را به باشگاه خبرنگاران جوان ارائه داد که در ادامه آن را می‌خوانید:

«ویتسک گفتنی نیست، ویتسک را باید دید. اگر قرار به شنیدن ویتسک بود ما هر روز صداهای خیلی از ویتسک‌ها را می‌شنیدیم. اما ساده از آن‌ها رد می‌شویم. درد ویتسک باید درک شود. خیلی‌ها ساده انگارانه و سطحی به نمایش ویتسک نگاه می‌کنند و تنها برداشتشان از داستان، یک خیانت است. اما نمایش «ویتسک» فراتر از یک خیانت است. تراژدی ویتسک از بدو تولد آغاز شده است. خیانت یک مهر پایان بر این شروع است، شروع و پایانی که در حال تکرار است. تفکری که پشت این نمایشنامه موج می‌زند، فراتر از یک خیانت است. ویتسک بحرانی از شخصیت است. بحرانی از روابط انسانی بین اقشار بالادست و پایین دست جامعه. ضعف اجتماعی است که به دوش کشنده آن قشر پایین جامعه  هستند. چیزی که ما در این نمایشنامه شاهد آن هستیم، سفر یک شخصیت از سکوت به سمت فریاد است. فریادی که گریبان گیر کسی نیست جز خود قربانی، که در نمایش شخصیت اصلی منفعل است و این انفعال گاهی از ساده لوحی، گاهی از وضعیت اقتصادی، گاهی از جایگاه اجتماعی و گاهی هم از ضعف قدرت خود شخصیت بر می‌خیزد. ویتسک هیچوقت همه راه ها را امتحان نمی کند. اجتماع، ویتسک را مجبور می کند که برای انتقام ساده ترین راه را که کشتن ماری است، انتخاب کند.»

گفتنی است؛ نمایش «ویتسک» به نویسندگی گئورگ بوشنر و کارگردانی و دراماتورژی «حجت حسینی» هر شب ساعت 17:00 تا 28 دی ماه  در سالن پایتخت به روی صحنه می‌رود.
 
در این اثر (به ترتیب ورود) محمد نژاد، وحید رضاخانلو، امیر شمس، مهناز مهدی زاده، آراد عبدالهی، عرفان صفری و حجت حسینی به ایفای نقش می‌پردازند.
 

 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار