امیر شمس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«تئاتر» یعنی آموختن در لحظه/ مخاطب اساسی ترین پایه‌ هنرهای نمایشی است

هنرمند تا روزی که زنده است، در گیر و دار آزمون و خطا قرار دارد.

تئاتر یعنی آموختن در لحظهامیر شمس بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بازی در این تئاتر گفت: دلیل اصلی من برای حضور در این تئاتر آشنایی با کارگردان اثر و داشتن دو همکاری دیگر در سالهای گذشته و جسور بودن کارگردان است.
 
وی همچنین در خصوص اهمیت نمایشنامه یا کارگردان برای انتخاب نقش اظهار داشت: در دوران دانشجویی شاید زیاد این ملاک ها پیش برنده نباشد. این دوره زمان آزمون و خطاست؛ البته به نظر من یک هنرمند تا روزی که زنده است در گیر و دار این آزمون و خطا قرار دارد. ولی در کل بازی در این اثر قابل تحسین و برای من تجربه بسیار بزرگی بود.
 
شمس پیرامون استقبال مخاطبان از نمایش «ویتسک» تصریح کرد: احساس می کنم که نسبت به زمان اجرا و محلی که نمایش به روی صحنه می رود، با استقبال خوبی روبرو شده ایم.
 
بازیگر نقش «دکتر» در نمایش پیرامون اهمیت تئاتر در بین مردم بیان کرد: اهمیت تئاتر دیگر در این زمانه بر کسی پوشیده نیست و اثرات شگرف این هنر را به خوبی می توانیم در جوامع پیشرفته ببینیم.
 
شمس همچنین درخصوص ارتباط با مخاطب در نمایش اظهار داشت: این سوال خیلی کلی است. در حالی که برای پاسخگویی باید به جزییات بسیاری پرداخته شود، اما در کل باید گفت که مخاطب از اساسی ترین پایه‌های هنرهای نمایشی است و هر گروهی در برقراری این ارتباط موفق تر باشد، می‌تواند به بقای خود ادامه بدهد.
 
وی پیرامون نحوه بازی در تئاتر تصریح کرد: این هنر، نیاز به سال‌ها آموختن و تجربه دارد و اینکه هر بار که بازیگر تئاتر به روی صحنه می رود ممکن است با اتفاقات غیر قابل پیش بینی روبرو شود و به همین خاطر همیشه و در هر سطحی که بازیگر تئاتر قرار بگیرید، باز هم در حال آموختن است.
 
بازیگر نمایش «ویتسک» پیرامون موانع و مشکلات فعالیت در تئاتر اظهار افزود: مشکلات و موانع بسیار واضح هستند، حتی جماعت غیر هنری و تئاتری هم دیگر از این مشکلات آگاه شده اند. نبود امکانات کافی، سالن های مناسب، حمایت و پشتیبانی از تئاتر و چهره های ناآشنای این عرصه، گردش مالی ضعیف و مسائلی از این دست موانعی است که پیش روی اکثر ما قرار دارد.
 


 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار