امام جمعه شاهین دژ؛

نخبگان کانون پیشرفت و ترقی یک کشور هستند

امام جمعه شاهین دژ گفت:نخبگان کانون پیشرفت و ترقی یک کشور هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه دعوت مردم به تقوی الهی را با آیه 102 سوره مبارکه آل عمران که خداوند میفرماید:ای کسانی که ایمان آورده اید تقوی الهی را مراعات کنید آنگونه که از شما خواسته شده است ، شروع کرد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از شاخصه های مهم در اسلام دانست و ابراز کرد:هرکس در زندگی خود امر به معروف و نهی از منکر نماید دنیا و آخرت خود را روشن ساخته است ، آنچنانکه پیامبر عظیم والشأن اسلام در این باب میفرماید:هرکس امر به معروف و نهی منکر نماید خلیفه خداوند در روی زمین است.

باقری نخبه پروری در جامعه را مهم برشمرد و افزود : مقام معظم رهبری در مورد نخبه پروری بسیار سفارش نموده اند و ارزش دادن به نخبگان را از اولویت های مهم کشوری تلقی فرموده اند،چراکه نخبگان کانون پیشرفت و ترقی یک کشورند.

وی با اشاره به اینکه مدتی است برنامه تلویزیونی ثریا تعطیل شده است و از این تعطیلی ابراز تاسف کرد اظهار کرد: در این برنامه با دعوت از نخبگان و مصاحبه با آنان مشکلات سد روی نخبگان و راهکارهای نخبه پروری نمایان میشد آنچنانکه برخی از نخبگان در زمینه هسته ای با تعطیلی برنامه های هسته ای در شرکت های آب و فاضلاب مشغول به خدمت شده اند و این تیر خلاصی به نخبگان است.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ اعطای وام 2300 میلیارد تومانی به یک نفر را ضربه ای مهلک به اقتصاد مملکت خواند و افزود: بایست وام گیرنده و وام دهنده و نیز واسطه های وام را زیر سوال برد که آیا این وام در زمینه های اقتصاد مقاومتی بکارگیری شده است؟بایست از خود وام دهنده پرسید با این مقدار وام به چندین زوج میتوانستیم وام ده میلیون تومانی بدهیم تا تشکیل زندگی دهند.وی از این موضوع ابراز تاسف کرد و وارد شدن دستگاههای نظارتی را بر مسائل اقتصادی کشور مهم تلقی نمود.

وی گفت: اخیرا یکی از کم عقلانی که عضو هیئت رئیسه مجلس هم هست عنوان کرده که  آزمایش های موشکی کم عقلی است ، این سخنان گزافه گویی بیش نیست چراکه این افراد زیر چتر انقلاب آب نمیخورند.امروز آزمایش های موشکی ما در واقع گرفتن زهر چشم از دشمنان این نظام و انقلاب است.

حجت الاسلام باقری  سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه کسانی که نمیبینند عینک زده و یا چشمان خود را عمل کنند را ناقص عنوان کرد و افزود: آقای رئیس جمهور میبایست عینک را علاوه از مردم و منتقدانی که با آن برجام و پسا برجام را ببینند،برای مسئولان اجرایی نیز تجویز می نمود تا سفره های خالی مردم را بهتر نظاره گر باشند و پدرانی را که تا پاسی از شب عمر خود را در خیابان ها سپری میکنند چراکه تحمل خجالت با جیب خالی به خانه برگشتن را  ندارند، را با چشمان مسلح ببینند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.