امام جمعه شوط؛

بیکاری مشکل اساسی نظام اسلامی است/عبرت‎گیری از بدعهدی آمریکا ثمره اصلی برجام

امام جمعه شوط گفت:بیکاری مشکل اساسی نظام اسلامی است.

حجت‎الاسلام سید محمد هاشمی در خطبه‎های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: بر اساس کلام الهی در سوره یونس تقوی سبب بشارت دادن ملائکه بر مومنان به زندگی طیبه در دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به کلامی از امام صادق(ع) در مورد نماز و جایگاه آن در نزد خدای متعال، افزود: نماز محبوب‎ترین عبادات در محضر الهی است و آخرین سفارش پیامبران(ع) در هنگام رحلت به پیروان خود بوده و این مهم نشان از اهمیت و جایگاه اقامه نماز در زندگی مومنان است.

امام جمعه شوط به حادثه دلخراش آتش‎سوزی در ساختمان پلاسکو و به شهادت رسیدن جمعی از آتش‎نشانان فداکار در این حادثه اشاره و ضمن تسلیت، ابراز کرد: دیروز عده‌ای از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند و این حادثه هر چند تامل برانگیز بود، اما حماسه‌ای که آتش‌نشانان فداکار در این صحنه‌ خدمت آفریدند تداعی‎گر کلام الهی در مورد انسان‎های فداکار بود.

وی با بیان اینکه از جمله‌ مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکل مردم کشور مشکلات و معضلات اقتصادی است، گفت: در بین این مشکلات معضل بیکاری از اهمیت خاصی دارد، به خصوص عزیزانی که از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فارغ‎التحصیل شده‌اند در رأس این مشکلات قرار دارند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: متاسفانه فرصت‌های جدید شغلی به میزان نیاز جامعه ایجاد نشده است و از آن بدتر اینکه به خاطر رکود فراگیر و خانمان‌سوز فرصت‌های شغلی موجود نیز روز‌به‌روز در حال از بین رفتن است.

وی ضمن انتقاد از شکاف بین مردم و مسؤولین و عدم حضور آنان در بتن جامعه، اظهار داشت: اگر برخی از مسؤولین از اتاق‌های دربسته و از پشت ماشین‌های شیشه دودی بیرون رفته و به میان مردم بیایند به‌ خوبی از این مشکلات آگاه می‎شوند.

امام جمعه شوط ادامه داد: با توجه به اینکه دولت محترم تمامی رفع مشکلات اقتصادی مردم را به برجام گره زده بود، اما هنوز با بدعهدی‌هایی که استکبار جهانی آمریکا کردند بسیاری از تحریم‌ها به خصوص تحریم‌های بانکی برداشته نشده است، لذا پس از برجام هیچ‌گونه بهبودی در زندگی مردم اتفاق نیافتاده و در مقابل خیلی از چیزهایی که داشتیم نیز از دست دادیم.

وی عبرت‎گیری از برجام به عنوان سند قطعی بدعهدی آمریکا را اصلی‎ترین ثمره مذاکرات هسته‎ای دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «این برجام یک تجربه‌ی خوبی بود که ما دیگر به آمریکا اعتماد نکنیم»؛ هر چند معظم له از قبل نیز اعتماد نداشته و بر این موضوع تاکید داشتند.

این مسؤول نسل‎کشی در یمن را از جمله مهم‌ترین مسائل جهان اسلام خواند و ادامه داد: این جنایات به وسیله حکام جنایتکار آل سعود انجام می‌شود و مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند: «سعودی‏‌ها بدعت بدی گذاشتند در این منطقه و البتّه خطا کردند، اشتباه کردند. کاری که امروز دولت سعودی در یمن دارد انجام می‏دهد، عیناً همان کاری است که صهیونیست‏ها در غزّه انجام دادند وبه طور قطع بینی سعودی‏ها به خاک مالیده می‌شود»

وی جنایات آل سعود را یادآور آیاتی از قرآن کریم دانست که حضرت زینب(س) در مجلس یزید آن آیات را تلاوت فرمودند و افزود: بر اساس این آیات مهلت دادن به کافران برای ادامه ظلم و جنایات آنان در حق مظلومان عالم، تنها با هدف افزایش گناهان و استحقاق حتمی آنان برای ورود به دوزخ است تا عذاب خفت‎بار الهی را در آخرت لمس کنند.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.