طراحی و تهیه نقشه سامانه فرماندهی حادثه بیمارستانی(HICS) درمهاباد

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گفت: نقشه HICS بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد طراحی و تنظیم شد.

امیدصادق امیری گفت:نقش مدیریت در برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، رهبری و کنترل فعالیت ها در زمان وقوع بحران بسیار حائز اهمیت است. برنامه عملیات شامل رئوس فعالیت‌های اختصاصی قابل پیش‌بینی که به صورت مکتوب جهت به اجرا درآمدن در یک مدت زمان معین برای پاسخ به یک نیاز، هدف یا منظور خاص طراحی می‌شود.

امیدصادق امیری اظهار داشت: سطوح حوادث غیر مترقبه شامل سه سطح می باشد که در سطح اول منابع و سازمان‌های محلی قادر به پاسخ دهی مناسب به این حوادث و تبعات ناشی از انها نیستند، در سطح دوم که برای کنترل آنها نیاز به کمک‌های مشترک منطقه‌ای وجود دارد و در سطح سوم که از توان پاسخ نیروهای محلی و منطقه‌ای خارج است و کمک‌های ملی و حتی بین‌المللی برای کنترل آنها مورد نیاز است.

وی گفت: باید یک ساختار مدیریت بحران در بیمارستانها به وجود آید که شامل یک فرمانده مانند رئیس بیمارستان و چندین واحد بوده و این اجزا علاوه بر کارهای روزمره وظیفه مدیریت بحران را در حوادث خارج و داخل بیمارستانی برعهده داشته باشند.

رئیس بیمارستان امام خمینی مهاباد افزود:در این نقشه کلیه وظایف و نقش های هریک از افراد سازمان تعریف شده و هریک بر اساس وظایف محول شده به آنها، وظیفه و نقش خود را ایفا می کنند.

صادق امیری افزود:بیمارستان نیز به عنوان یکی از نهادهای مهم ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی نقش مهمی را در بازگشت سلامت جسمی و روانی جامعه دارد لذا اعمال مدیریت کارآمد در زمان وقوع بحران می تواند در عملکرد مطلوب و بهینه این نهاد تأثیر بسزایی داشته باشد. مدیریت بحران را می توان فرآیند پیش بینی و آمادگی قبلی برای رویارویی، مقابله، کنترل و هدایت عوامل و رویدادهایی دانست که بقا و توسعه سازمان را به مخاطره می اندازد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.