نقش اساسی آموزش و پرورش در شناسایی شخصیت امام

وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه سنگینی در شناساندن شخصیت واقعی امام داریم که آموزش و پرورش در این مسئله نقش اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین دوره طرح بزم اندیشه با موضوع جایگاه اخلاق در ساحت‌های تربیت دانش‌آموزی با نگاهی به اندیشه تربیتی حضرت امام خمینی (ره) با حضور سیدحسن خمینی، فخر‌الدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش،‌ محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش صبح امروز در سالن همایش‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در حال برگزاری است.

دانش آشتیانی در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه مبدأ تحولات است، عنوان کرد: امام خمینی به این مسئله اشاره داشتند و در جای دیگر فرمودند مدارس از دانشگاه اهمیت بیشتری دارد چرا که رشد عقلی دانش‌آموزان در مدارس تجلی می‌یابد.

وی ادامه داد: بنابراین سعی بر این است تا جایگاه نظام آموزش و پرورش در مکان اصلی خود قرار گیرد که می‌طلبد همه نهادها در این مسئله وارد شوند.

دانش‌آشتیانی در خصوص شخصیت امام در جامعه و نظام تعلیم و تربیت گفت: اگر بخواهیم تربیتی کامل شکل گیرد باید از الگوهایی برای این امر قائل شویم که شخصیت امام جدا از مقام رهبری شخصیتی جامع بوده که تمامی ابعاد زندگی را در برمی‌گیرد و اگر نگاه تک بعدی داشته باشیم به شخصیت ایشان جفا شده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امام به عنوان سیاستمدار و مرجعیتی نمونه مطرح است و در شرایط کنونی که وضعیت پیچیده شده باید شخصیت ایشان بیش از پیش مورد توجه باشد.

دانش آشتیانی تصریح کرد: هر کس در مقاطع مختلف مطابق با سلیقه خود از صحبت و رویه امام (ره) را برش زده و بیان می‌کند که بر این اساس وظیفه ما سنگین می‌شود تا شخصیت واقعی را به نسل جدید بشناسانیم.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش نقش اساسی در این شناسایی داشته و با همکاری موسسات تابعه به این مهم می‌پردازد.

توجه به شخصیت امام در کتاب های درسی
در این مراسم حجه الاسلام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: جلسات بزم اندیشه در راستای اعتلای فعالیت های آموزش وپرورش است.

وی ادامه داد: همه از آموزش وپرورش مطالبه دارند اما پشتیبانی از آن انجام نمی شود در حالیکه باید دانشگاه به تولید دانش بپردازد اما این امر چندان محقق نشده بنابراین خود وارد عمل شده و به بهره مندی از نظرات بزرگان می پردازیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: ما خود را مکلف دانسته تا از اندیشه های بزرگان در آموزش و پرورش استفاده کنیم و در این راستا اکنون اندیشه های امام خمینی (ره)حاکم بر برنامه ریزی آموزشی است.

وی عنوان کرد: علاوه بر برنامه آموزشی و درسی، سند تحول بنیادین نیز بر مبنایی اندیشه های امام ره شکل گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار