عباسی مطرح کرد؛

مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری درحال تدوین است

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری از موارد در دستور کار شورای عالی اداری است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در همایش ملی حقوق شهروندی و هوای پاک اظهار داشت: پس از ابلاغ منشور حقوق شهروندی، گفتمان غالب کشور بر موضوع حقوق شهروندی قرار گرفت و دولت حرکت نوینی در کشور آغاز کرد که دولت های گذشته به آن بی توجه بودند. 

عباسی افزود: برای حاکمیت حقوق شهروندی در کشور یک دهه زمان نیاز داریم و دولتمردان و سیاستمداران باید به صحنه بیایند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش آلودگی هوا را به علت تهدیدات جدید علیه بهداشت و سلامت نقض حقوق شهروندی دانست و گفت: طبق قوانین بین المللی، دفاع و حفظ محیط زیست برای بشر ضروری است. 

وی تصریح کرد: در معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری همه دستورالعمل ها و آئین نامه ها را درباره محیط زیست و آلودگی هوا جمع آوری کرده ایم. 

عباسی افزود: تلاش برای افزایش تعداد دادسراهای تخصصی در زمینه رسیدگی به جرایم زیست محیطی بر احقاق حقوق شهروندی بسیار مؤثر خواهد بود و امروزه استشمام هوای پاک در کلانشهرها بعنوان حقوق شهروندان، نقض شده است. 

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: براساس منشور حقوق شهروندی دولت متعهد شده است مناطقی از کشور را که با مشکل آلودگی هوا مواجهند، شناسایی کند و اقداماتی اجرایی برای کاهش آلودگی در این کلانشهرها در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار