اردبیل؛

مرگ 38 نفر از شهروندان در تصادفات درون شهری استان اردبیل

رئیس پلیس راهور استان اردبیل از مرگ ۳۸ شهروند در تصادفات درون‌شهری استان در ۹ ماهه نخست سال جاری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، رحیم آقا محمدی گفت: این در حالی است که تعداد متوفیان در مدت مشابه سال گذشته ۲۵ نفر بود و مجموع تصادفات فوتی درون‌شهری اردبیل ۵۲ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع تصادفات درون‌شهری ۶۰ درصد از متوفیان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند تأکید کرد: بیشترین تصادفات عابران پیاده در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و خلخال مشاهده می‌شود و افزایش فوتی نیز بیشتر در این سه شهر مشاهده شده است که این رقم در مقایسه با برخی استان‌ها بالا است بطوریکه در خود استان تهران ۴۰ درصد از متوفیان شامل عابران پیاده است.

رئیس پلیس راهور استان گفت: هر چند این افزایش تصادفات نیازمند تدابیر جدی از سوی نهادهای متولی است اما در مجموع استان اردبیل در میانه آمارهای تصادفات درون‌شهری واقع شده است.

آقامحمدی بیشترین گروه‌های پرخطر تصادفات درون‌شهری را سالخوردگان و خردسالان دانست و افزود: سالخوردگان بالای ۵۰ سال و خردسالان زیر ۱۰ سال به صورت معمول بیشتر در معرض خطر هستند و لازم است خانواده‌ها از این موضوع اطلاع لازم را داشته باشند.

وی در خصوص علت تصادفات درون‌شهری متذکر شد: ۴۸ درصد از تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو است و بررسی‌ها نشان می‌دهد راننده به جای توجه به جلو به پیرامون خود در حین رانندگی توجه داشته است.

وی تأکید کرد: در عین حال که تخطی از سرعت مطمئنه کمترین میزان را شامل می‌شود، ۲۱ درصد از علت تصادفات نیز عدم رعایت حق تقدم است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار