اردبیل؛

کاهش 4 درصدی تصادفات جاده ای در استان اردبیل

رییس پلیس راه استان اردبیل از کاهش 4 درصدی تصادفات جاده ای در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، حجت فتاحی در جلسه شورای ترافیک استان اردبیل گفت: تصادفات جاده ای در این استان امسال به میزان چهار درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی افزود: امسال تعداد تلفات جاده ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 6 نفر کاهش یافته و امید است با تدابیر لازم این میزان به مراتب کاهش داشته باشد.

رییس پلیس راه استان اردبیل بیان کرد: کاهش تصادفات در استان اردبیل در شرایطی صورت می گیرد که این استان نه راه ریلی و نه راه دریایی دارد.

به گفته فتاحی، اغلب تصادفات در جاده های ارتباطی استان به دلیل رعایت نشدن موارد ایمنی از سوی رانندگان و نبود جاده مناسب اتفاق می افتد.

وی افزود: کاهش میزان تصادفات در این استان حاصل تلاش نیروهای پلیس راه، ایمن سازی جاده ها ، دقت و رعایت احتیاط لازم از سوی مردم است و می توان با فرهنگ سازی و ایمن سازی جاده ها میزان تصادفات فوتی را به حداقل ممکن رساند.

رییس پلیس راه استان اردبیل از شناسایی نقاط حادثه خیز جاده های استان اردبیل خبرداد و گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز اقدام شده و تنها جاده خطرناک استان در منطقه مغان در محور سربند – اردبیل هم در دستور کار قرار گرفته تا اصلاحات لازم در این مسیر صورت بگیرد.

فتاحی با اشاره به احتمال انسداد مسیر کوثر - خلخال افزود: احتمال ریزش و رانش زمین در این مسیر زیاد است و باید مسیر جایگزین برای این جاده در نظر گرفته شود تا تردد در مسیر کوثر - خلخال با ایمنی بیشتری صورت پذیرد.

وی مسیر خلخال - سرچم را مسیر نامناسب برای جایگزینی محور کوثر - خلخال دانست و افزود: این مسیر ناایمن است و تا اصلاحات لازم در این مسیر صورت نگیرد تردد در آنجا امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.