اردبیل؛

نقاط حادثه خیز جاده های استان اردبیل برطرف می شود

استاندار اردبیل گفت: نقاط حادثه خیز جاده های این استان با انجام کار کارشناسی شناسایی ونسبت به رفع آنها اقدام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه کمیسون ایمنی راه های استان اردبیل افزود: استان اردبیل استانی کشاورزی بوده و حجم تردد خودروها و ادوات کشاورزی در جاده ها بیشتر است و باید تدابیری برای جلوگیری از تصادفات جاده ای در محورهای پر تردد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات فوتی ناشی از نواقص جاده ای است، بیان کرد: در صورت رفع نواقص جاده ای، رعایت نقاط ایمنی، فرهنگ سازی و نصب علایم رانندگی در جاده ها شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود .

استاندار اردبیل تصادفات فوتی در جاده پارس آباد را نگران کننده دانست و افزود: در سال های اخیر میزان تصادف فوتی در جاده های این شهرستان افزایش یافته و علت عمده دلیل آن نیز بی احتیاطی رانندگان می باشد اما به هر حال نواقص جاده ای هم در این تصادف ها دخیل هستند.

خدابخش افزود: در برخی جاده ها نکات ایمنی رعایت نشده، بطوری که درجاده جعفرآباد – پارس آباد عملیات خط کشی صورت نگرفته وحتی در برخی مناطق هم تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی نصب نشده است.

وی مطالعات امکان سنجی جاده های پارس آباد را ضروری خواند وگفت: با احداث منطقه آزاد تجاری و بندر خشک جاده های پارس آباد جوابگوی حجم ترافیک نخواهد بود ولازم است مطالعات امکان سنجی در منطقه صورت گیرد.

استاندار اردبیل افزود: اگر بندر خشک در مغان راه اندازی شود باید در مرحله اول اقدام به دو بانده کردن جاده ها در مسیر مربوطه کرد.

خدابخش افزایش 2 برابری میزان تولید محصولات کشاورزی را در منطقه مغان در سال های آتی پیش بینی کرد وگفت: با تکمیل طرح پایاب سد خداآفرین تولید کشاورزی منطقه ضمن اینکه 2 برابر افزایش می یابد باعث افزایش ترافیک هم خواهد شد و لازم است مطالعات امکان سنجی در این مسیر ها عملیاتی شود.

وی اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به اصلاندور را ضروری خواند وگفت: تولید یک میلیون و500 هزار تن محصول کشاورزی در منطقه ضرورت اتصال راه آهن سراسری به پارس آباد را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.