مجلس نمایندگان افغانستان به تعطیلات 45 روزه زمستانی رفت

مجلس نمایندگان افغانستان روز چهارشنبه آخرین نشست علنی سال کاری 1395 خود را برگزار کرد و از امروز تعطیلات 45 روزه زمستانی را آغاز کرد.

مجلس نمایندگان افغانستان به تعطیلات 45 روزه زمستانی رفت
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مجلس نمایندگان افغانستان در آخرین روز نشست علنی سال 1395 اعلام کردند که باوجود دغدغه های امنیتی و تهدیدهای که از طرف گروه های تروریستی و طالبان متوجه آنان است، از فردا پنجشنبه عازم استان ها می شوند.

در آخرین نشست سال کاری 1395 مجلس نمایندگان افغانستان، طرح قانون مبارزه با مواد مخدر و مسکرات مورد رسیدگی قرار گرفت، اما به تصویب نرسید و قرار شد ادامه بررسی آن به سال آینده موکول شود.
«نعمت الله غفاری» نائب رئیس دوم مجلس که ریاست مجلس روز چهارشنبه را نیز برعهده داشت گفت که مجلس بودجه ملی را با حسن نیت تصویب کرد و دولت باید در مصرف درست و موثر آن توجه جدی کند.
وی افزود: مجلس برای بهبود وضعیت کشور وزیرانی را که نتوانسته بودند 70 درصد بودجه توسعه ای خود را مصرف،کنند استیضاح کرد و امید که این کار درسی برای وزیران در سال اینده باشد تا آنان برای خدمت درست به مردم بهتر عمل کنند.
غفاری از رئیس جمهوری افغانستان خواست که به نظرات نمایندگان احترام گذاشته و مصوبات آنرا اجرایی کند.
«عبدالروف انعامی» منشی مجلس در آخرین روز نشست کاری سال 1395 گفت:در این سال مجلس 54 نشست مهم برگزار کرده که شامل 4 نشست استیضاح، 9 نشست پاسخگویی به سوالات، 8 جلسه استماعیه، 2 نشست غیرعلنی و 30 نشست عادی داشته است.
«عبیدالله بارکزی» نماینده ارزگان از نمایندگان مجلس خواست که در کابل باقی نمانند به استان های خود رفته از وضعیت مردم آگاه شده و برای حل مشکلات آنان به کابل برگردند.

وی گفت که نمایندگان مجلس در این سفر با تهدید های جدی مواجه هستند و دولت باید در تامین امنیت آنان در استان های این کشور توجه جدی کنند تا پس از پایان تعطیلی بدون آسیب به مجلس باز گردند.

«محمد اکبری» نماینده بامیان در مجلس نیز از رئیس مجلس خواست که با رئیس جمهوری در تماس باشد تا در باره امنیت نمایندگان در ایام تعطیلی توجه جدی شود.

شماری زیادی از اعضای مجلس در این نشست از رئیس جمهوری و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان خواستند که از نفوذ نمایندگان در استان ها در فصل تعطیلی استفاده کرده، عملیات های پاکسازی را تسریع کند.

براساس قانون اساسی افغانستان دوره کاری مجلس نمایندگان این کشور 5 سال است اما مجلس فعلی افغانستان به پایان سال ششم کاری خود رسید.

ایرنا نوشت: قرار است با اصلاح نظام انتخاباتی که در توافقنامه سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی پیش بینی شده است، انتخابات جدید مجلس نمایندگان برگزار شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.